مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: متخصصان می‌گویند زدن واکسن آنفلوانزا در شروع فصل سرد به‌خصوص برای افراد دیابتی سودمند است.

flu vaccine

افراد مبتلا به دیابت با احتمال بیشتری ممکن است دچار عوارض وخیم ناشی از ابتلا به آنفلوانزا شوند. واکسیناسیون آنفلوانزا راه مؤثر و ایمنی برای پیشگیری از دچار شدن به این بیماری و کاهش شدت عوارض آن است.

یک نکته دیگر رعایت بهداشت دست با شستشوی مکرر آن با آب و صابون است که مانع از انتقال ویروس آنفلوانزا به فرد می‌شود.
زدن واکسن آنفلوانزا این سودمندی‌ها را برای افراد دیابتی دارد:


- کنترل بهتری بیماری: آنفلوانزا و سایر عفونت‌ها می‌توانند باعث افزایش قند خون شوند و برنامه رژیم غذایی سالم را به هم بزنند. پیشگیری از آنفلوانزا به افراد دیابتی کمک می‌کند بیماری‌شان را تحت کنترل داشته باشند.

- پیشگیری از عوارض: افراد دیابتی با احتمال بیشتری ممکن است به علت عوارض ناشی از آنفلوانزا مانند ذات‌الریه بستری شوند. همچنین احتمال مرگ این بیماران به علت عوارض آنفلوانزا بیشتری است.

- تقویت دستگاه ایمنی: دستگاه ایمنی با افزایش سن تضعیف می‌شود. ابتلا به آنفلوانزا ممکن است دستگاه ایمنی را تحت فشار قرار دهد و باعث افزایش خطر عوارض وخیم یا حتی مرگ شود. واکسیناسیون آنفلوانزا دستگاه ایمنی تضعیف‌شده را تقویت می‌کند و از عفونت آنفلوانزا پیشگیری می‌کند. در افراد ۶۵ سال یا بالاتر ممکن است پزشک تشخیص دهد که واکسن آنفلوانزای با دوز بالا مناسب است.

بیماران دیابتی که دچار آنفلوانزا می‌شوند باید به دکترشان مراجعه کنند تا در صورت لزوم داروهای ضدویروسی برای کمک به تسریع بهبودی برایشان تجویز شود.

HealthDay

کد خبر 384759

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha