چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۸۶ - ۱۸:۵۴
۰ نفر

رئیس هیأت‌مدیره سندیکای کارخانه‌های چای شمال هم با تأکید به افزایش 18درصدی تولید چای طی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، گفت:

کارخانه‌داران امسال بخشی از تولید خود را بابت بدهی که به سازمان تعاون روستایی دارند به این سازمان تحویل داده‌اند و بخشی را نیز جهت تأمین هزینه‌های در گردش خود به قیمت بسیار ناچیز فروخته‌اند.
به گزارش همشهری، سعید رحمت سمیعی، وضعیت بازار چای خشک در سال‌جاری را نامناسب دانست و تأکید کرد:وقتی برگ سبز چای بر اثر نبود کود، آبیاری مناسب و به موقع هرس نشدن، کیفیت مناسبی ندارد مسلما کارخانه‌دارها نمی‌توانند معجزه کنند و از این‌رو می‌توان نتیجه گرفت کیفیت نامناسب برگ سبز روی چای خشک تأثیر می‌گذارد.

وی  با تأکید بر اینکه بسیاری از مدیران کارخانه‌ها قادر به تسویه حساب با سازمان تعاون روستایی نیستند، افزود: سال آینده تعداد کارخانه‌های فعال در این زمینه حدود 40 کارخانه خواهد بود که مسلما مشکل چای با این تعداد کارخانه فعال نمی‌تواند حل شود.  وی در عین حال از تعطیلی 14 کارخانه چای خبر داد.

در شرایطی که اخیرا هیات وزیران، قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای درجه یک را 365 تومان و نوع درجه دوم را 214 تومان اعلام کرده است، رئیس اتحادیه چایکاران کشور گفت: نرخ تعیین شده هزینه‌های تولید را هم پوشش نمی‌دهد.

به گفته ایرج هوسمی، این نرخ برای برگ سبز چای درجه یک در سال گذشته معادل 340 تومان و برای نوع درجه دوم آن 198 تومان بوده است که افزایش این ارقام برای سال زراعی جدید حتی نرخ تورم را هم پوشش نمی‌دهد.

کد خبر 38440

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز