چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۸۶ - ۱۷:۳۶
۰ نفر

زمان ثبت‌نام‌ آزمون‌های سراسری دانشگاه‌های دولتی و آزاد اسلامی اعلام شد.

ثبت‌نام کنکور سراسری دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم از روز جمعه 16 آذر و ثبت‌نام آزمون سراسری دانشگاه آزاد اسلامی نیز تا 2 هفته آینده آغاز می‌شود.

حسین توکلی، معاون سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به آغاز ثبت‌نام اینترنتی کنکور سراسری از روز جمعه 16 آذر همزمان با روز دانشجو افزود: آزمون سراسری سال 87 برای پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه، شبانه، نیمه حضوری دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور، مؤسسات غیردولتی غیرانتفاعی، مراکز تربیت معلم وابسته به آموزش و پرورش و دانشگاه امام صادق(ع) در یک مرحله برگزار می‌شود.

توکلی با بیان اینکه ثبت نام در این آزمون از صبح روز 16 آذر به صورت اینترنتی آغاز می‌شود، گفت:‌ مهلت ثبت نام در کنکور سال 87 در پایان روز دوشنبه 10 دی ماه به اتمام می‌رسد.
به گفته وی، متقاضیان باید در تاریخ‌های مقرر به یکی از باجه‌های پستی ارائه مدارک مراجعه کرده و پس از واریز مبلغ 43 هزار ریال به‌عنوان وجه ثبت‌نام، علاوه بر دریافت کارت اعتباری ثبت نام، یک جلد دفترچه راهنمای شماره یک آزمون سراسری را نیز دریافت کنند.

توکلی گفت: آن دسته از داوطلبانی که متقاضی شرکت در گروه آزمایشی زبان‌های خارجه یا هنر یا هر دو گروه آزمایشی، علاوه بر گروه آزمایشی اصلی خود باشند، باید برای شرکت در این گروه آزمایشی مبلغ 43 هزار ریال دیگر پرداخت کرده و کارت اعتباری مربوطه را دریافت کنند.

همچنین داوطلبان علاقه‌مند به گزینش در دانشگاه‌های پیام نور یا مراکز تربیت معلم و مؤسسات غیردولتی و غیرانتفاعی نیز باید پس از پرداخت 34 هزار و 500 ریال به‌عنوان وجه علاقه‌مندی شرکت در گزینش یا گزینش‌های مذکور نسبت به دریافت کارت اعتباری اقدام کنند.

معاون سازمان سنجش با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی پیش‌بینی شده کارت ورود به جلسه هر گروه آزمایشی در روزهای 3 و 4 تیر87 توزیع می‌شود، گفت: آزمون عمومی و اختصاصی این گروه‌های آزمایشی در صبح و بعد از ظهر روزهای پنجشنبه 6، ‌جمعه 7 و صبح شنبه 8 تیرماه سال 87 در حوزه‌های امتحانی سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: داوطلبان در یک جلسه به سؤالات عمومی و اختصاصی که به صورت تستی 4گزینه‌ای طراحی شده، پاسخ دهند.

توکلی در خاتمه با بیان اینکه نتایج اولیه کنکور سراسری 87 مردادماه آینده اعلام می‌شود، گفت: جدول ضرایب دروس گروه‌های آزمایشی مختلف برای اعمال در نمره کل داوطلبان طی این هفته اعلام می‌شود.

همچنین دکتر جاسبی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نیز اعلام کرد: دفترچه آزمون سراسری طی 2 هفته آینده چاپ و توزیع می‌شود.

وی در اجلاس شورای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی همچنین افزود: در دفترچه‌های کنکور دانشگاه آزاد اسلامی امسال علاوه بر افزایش رشته‌ها، دوره‌های کاردانی نیز لحاظ شده است.

جاسبی با تأکید براینکه امسال هیچ ظرفیت خالی نداشتیم، اظهار کرد: فقط در دوره‌های کاردانی ناپیوسته که به‌دلیل حذف کنکور در دفترچه آورده نشدند، با ظرفیت خالی روبه‌رو شدیم که آن هم با شیوه‌ای که اجرا کردیم حل شد.

کد خبر 38425

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز