گروه اجتماعی: با هماهنگی دادسرای تهران و پلیس راهنمایی و رانندگی طرح برخورد با موتورسیکلت‌سواران متخلف آغاز شد.

در این طرح که با هماهنگی دادستانی تهران انجام می‌شود، یگان‌های پلیس راهنمایی و رانندگی با استقرار در نقاط مختلف شهر تهران با موتورسیکلت سواران متخلف برخورد می‌کنند.

سردار حمیدرضا هاشمی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران که سرپرستی این عملیات را بر عهده دارد، درباره چگونگی اجرای این طرح گفت: بیش از 60 درصد از تخلفات در تهران توسط موتورسیکلت‌سواران انجام می‌شود و هدف از اجرای این طرح برخورد با این‌گونه افراد قانون‌شکن است.

وی با اشاره به برخورد با موتورسیکلت‌سواران در طول یک ماهه گذشته گفت: از 15 مهر تا 15 آذر، 16 هزار و 865 دستگاه موتورسیکلت از سوی پلیس توقیف و به پارکینگ منتقل شده است.

هاشمی اضافه کرد: مالکان بیش از 50 درصد از موتورسیکلت‌هایی که توسط پلیس به پارکینگ منتقل می‌شوند،   حتی برای ترخیص موتورسیکلت خود  مراجعه نمی‌کنند. سردار هاشمی تصریح کرد: اجرای طرح برخورد با موتورسیکلت‌سواران متخلف به هیچ عنوان مقطعی نیست و با استفاده از پشتوانه قضائی به برخورد قاطع با این افراد ادامه می‌دهیم.


مأموران دایره عملیات ویژه پلیس راهنمایی در اجرای طرح برخورد با موتورسیکلت‌سواران متخلف در نقاط مختلف شهر تهران از جمله چهارراه استانبول، چهارراه گلوبندک، چهارراه سیروس و خیابان‌های مختلف حضور چشمگیر دارند و نسبت به توقیف موتورهایی که صاحبان آن‌ها از قوانین راهنمایی و رانندگی تخطی کنند، اقدام می‌کنند.

عزم جدی برای برخورد با موتورسواران

در پی اجرای طرح برخورد با موتورسواران متخلف توسط پلیس معاون دادستان تهران با تأکید بر پشتیبانی قضائی از این طرح گفت: عزم ‌دستگاه قضائی در اجرای این کار جدی است. محمد سالارکیا در گفت‌وگو با فارس افزود: متأسفانه شاهد بی‌نظمی‌ها و تخلفات متعددی مانند عبور ممنوع، عبور از پیاده‌رو و عبور از پیاده رو و حمل بار و مسافر توسط موتور‌سواران در سطوح شهر هستیم.

کد خبر 38142

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز