شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رهبران گروه سابق شورشی فارک، در جشنی در میدان مرکزی بوگوتا به مناسبت تبدیل این گروه به یک حزب سیاسی، اعلام کردند این گروه به دنبال تشکیل یک ائتلاف سیاسی برای انتخابات‌ سال ۲۰۱۸ کلمبیا است.

 گروه سابق نیروهای مسلح انقلابی کلمبیا (فارک) که حزب سیاسی آن موسوم به "نیروی مشترک جایگزین انقلابی" نیز به همین نام خوانده خواهد شد، طبق قراردادی در سال ۲۰۱۶ که بسیاری از مبارزان این گروه را شامل عفو عمومی کرد، جنگ چند دهه‌ای خود با دولت کلمبیا را  به پایان رساند.اين جنگ داخلي موجب کشته شدن بیش از ۲۲۰ هزار تن از مردم شد،

تصمیم این گروه برای حفظ نام اختصاری اسپانیایی معروف خود (فارک) که برای تعداد زیادی از کلمبیایی‌ها یادآور چند ۱۰ سال خونریزی است، تعجب برانگیز بود.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز،این گروه اعلام کرد در پی برگزاری انتخابات قانون‌گذاری و ریاست جمهوری کلمبیا در سال ۲۰۱۸، قصد دارد بدون ترک تعهدهاي مارکسیستی خود برای اصلاحات و عدالت اجتماعی، برای تشکیل یک ائتلاف با متحدان عقیدتی خود ارتباط برقرار کند.

ایوان مارکز، عضو دبیرخانه فارک در اختتامیه کنفرانس شش روزه آغاز به کار این حزب جدید سیاسی گفت: ما در یک مسیر سیاسی جامع و فراگیر، تلاشمان را برای دستیابی به هدف تاریخی خود و تحقق آرمانمان در ایجاد نظام جدید عدالت اجتماعی و دموکراسی واقعی در کشور، ادامه می‌دهیم.

او گفت: ما می‌خواهیم ایده‌هایمان را در دسترس دولت گذار سازش و صلح در انتخابات ۲۰۱۸ قرار دهیم که تشکیل آن یک ائتلاف دموکراتیک بزرگ خواهد بود.

شروع به کار رسمی این گروه با اجراهای موسیقی و سخنرانی برنامه‌ریزی شده رودریگو لوندونو، رهبر فارک که با نام مستعار تیموچنکو نیز شناخته شده است، در میدان بولیوار استعماری بوگوتا با حضور هزاران نفر برگزار شد.

در حالی که اعضای فارک دست نوشته‌هایی با شعار "به زندگی سیاسی خوش آمدید" را نشان ‌دادند جمعیت شعار "زنده باد صلح" را سر داد.

لوندونو در سخرانی خود عنوان کرد: ما یک قطره خون بیشتر برای دلایل سیاسی نمی‌خواهیم. دیگر نمی‌خواهیم مادری برای رنج کشیدن فرزندانش از خشونت اشک بریزد.به همین دلیل است که در دراز کردن دستانمان برای آشتی و بخشش تردید نمی‌کنیم. ما کلمبیایی فارغ از نفرت می‌خواهیم.

او گفت حزب ما تمرکز خود را بر مبارزه با فساد و فقر،به ویژه در مناطق روستایی خواهد گذاشت و این سیاست‌ها ساده نخواهدبود.  هم‌اکنون نخستین گام ما معرفی حزب، برنامه‌ سیاسی آن و طرح پیشنهادی ما برای فعالیت‌های سیاسی به کلمبیاست.

رهبران فارک بارها نگرانی خود را از ترور اعضا در تکرار کشتارهای دهه ۱۹۸۰ میلادی که در پی شکست فرایند صلحی با دولت، باعث کشته‌شدن ۵۰۰۰ تن از اعضای متحد شورشی حزب اتحاد وطن پرست شد، ابراز کرده‌اند.

کد خبر 380915

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha