همشهری آنلاین: چین از همه کشورهای دنیا خواسته است تا با آنچه پدیده تروریسم هسته ای نامیده می شود، مبارزه کنند و در این راستا همکاری نزدیک‌تری داشته باشند.

 چین دنیا را به مبارزه با پدیده تروریسم هسته‌ای دعوت کرد

به گزارش ایرنا، چین در حال تنظیم قانونی در همین باره می باشد و در پیش نویس آن نیز بر همکاری جامعه بین المللی در این زمینه تاکید شده است.

در این سند قانونی که به قانون امنیت هسته ای شهرت دارد، آمده است که چین با کشورهای دیگر برای پرهیز از چالش های امنیتی و مهار تروریسم هسته ای همکاری خواهد کرد.

بخشی از سند مربوط به تامین امنیت هسته ای در سازمان ها، نهادها و راکتورهای هسته ای است تا مصائبی از این دست باعث فجایع بزرگ برای بشریت نشود.

در این سند تصریح شده است که چین خود را به مقررات و پیمان های امنیت هسته ای دنیا متعهد می داند و با درایت با مساله برخورد خواهد کرد.

تارنمای «یی سی» چین می نویسد: از سال گذشته میلادی سند مربوط به امنیت هسته ای در شماری از سازمان های چین مورد ارزیابی قرار گرفته است و هم اکنون در اختیار پارلمان این کشور است تا برای تصویب نهایی بررسی شود.

در این مقررات جدید به زمینه های مختلف چون بهداشت هسته ای، سلامت کارکنان نیروگاه ها، برنامه های مربوط به جلوگیری از بلایای اتمی و بسیاری موارد دیگر پرداخته شده است.

دولت چین و نمایندگان پارلمان گفته اند که با تصویب این قانون برنامه ساخت نیروگاه ها بهتر و تحت نظارت بیشتر به پیش می رود و امنیت هسته ای در کشور افزایش خواهد یافت. همچنین شرکت های دست اندرکار برنامه های اتمی مسوولیت پذیری بیشتری خواهند داشت.

در چین اکنون 36 نیروگاه برق هسته ای فعال است و با یک سرمایه گذاری چند میلیارد دلاری، این کشور در حال ساخت 20 نیروگاه اتمی دیگر است.

چین قصد دارد میزان تولید برق اتمی را تا سال 2020 میلادی به 58 میلیون کیلووات برساند و 30 میلیون کیلووات را نیروگاه های جدید تولید خواهند کرد.

کد خبر 380655

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha