سه‌شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: توفانی سهمگین موسوم به تالیم که بادهای خشن به حد توفان ایرما در فلوریدا آمریکا دارد در حال نزدیک شدن به چین است و صدها هزار نفر در حال ترک خانه‌هایشان هستند.

 توفان صدها هزار چینی را فراری داد

به گزارش ایرنا، توفان تالیم می‌تواند تندترین توفانی باشد که در سال جاری میلادی چین را در می نوردد و از امروز کار تخلیه نیم میلیون نفر از ساکنان مناطق وزش آن شروع شده است.

اداره هواشناسی استان فوجیان در جنوب شرق چین اعلام کرد که شهرهای مرکزی و ساحلی در معرض وزش توفانی هستند که از اواخر هفته، شدت بیشتری به خود می گیرد.

بر اساس اعلام این اداره،با برنامه ریزی های صورت گرفته کار تخلیه منازل از ساکنان در نواحی ساحلی این استان از امروز (سه شنبه) آغاز شده و نزدیک به 500 هزار نفر باید جابجا شوند.

همچنین تارنمای مورنینگ پست از هنگ کنگ نوشت:به مردم هشدار داده شده است باید مناطق ساحلی را تخلیه کنند زیرا آنها به هیچوجه قدرت مقابله با این توفان سنگین را که باعث ریزش باران و جاری شدن سیل و رانش زمین می شود نخواهند داشت.

اداره هواشناسی استان در گزارش خود آورده است که برای جلوگیری از مصایب بیشتر قرار است مدارس و ورزشگاه ها به پناهگاه های عمومی تبدیل شود.

توفان 'تالیم' نزدیک به 4 تا 5 درجه خواهد بود که بالاترین وزش باد برای یک توفان محسوب می شود و از روز شنبه گذشته در فیلیپین شکل گرفته است و جزیره تایوان و استان فوجیان در جنوب شرق چین را در هم خواهد کوبید.

دولت اعلام کرده است که هر کسی در برابر تخلیه منازل مقاومت نشان دهد و یا نخواهد خانه را ترک کند به دستور مسئولان به اجبار به مکانی امن منتقل خواهد شد.

سازمان هواشناسی چین تاکید کرده است که تالیم شدیدترین توفانی است که امسال می وزد و تاکنون چنین توفانی در سال 2017 میلادی ثبت نشده است.

پیش از این توفانی قوی موسوم به 'هاتو' در بخش هایی از جنوب چین جان دهها نفر را گرفت و شماری زخمی برجا گذاشت.

کد خبر 381895

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha