مینا شهنی: یک پایگاه اینترنتی اقدام به ثبت‌نام متقاضیان بیمه زنان خانه‌دار کرده‌است.

این پایگاه اینترنتی که منتسب به یکی از شرکت‌های بیمه‌ای است مدعی شده که فقط زنان تهرانی می‌توانند از این مزایا بهره‌‌‌مند شوند.

این در حالی‌است که از سوی سازمان بهزیستی به‌عنوان متولی بیمه زنان خانه‌دار درباره توافق با شرکت بیمه یاد شده، هیچ خبری منتشر نشده‌است.

وزیر رفاه و تأمین اجتماعی درآخرین واکنش نسبت به چگونگی ادامه یا اجرای طرح بیمه زنان خانه‌دار گفته بود: ادامه این طرح پس از راه‌اندازی بانک اطلاعات ایرانیان انجام خواهد شد.

به گفته مصری درصورت جمع‌آوری اطلاعات شخصی افراد در یک بانک اطلاعاتی و دسترسی آسان به وضعیت زندگی افراد، دولت خواهد توانست تا از گروه‌های متفاوت حمایت و پشتیبانی کند.

وی با ذکر این نکته که تعیین صلاحیت زنانی که باید تحت پوشش بیمه زنان خانه‌دار قرار گیرند باید مورد بررسی قرار گیرد، گفت: در شرایط کنونی درباره زنانی که واجد شرایط برای قرار گرفتن زیر پوشش بیمه زنان خانه‌دار باشند اطلاعات صحیحی در دست نیست، به همین دلیل ادامه این طرح امکان‌پذیر نخواهد بود.

به این ترتیب تنها با ثبت و ضبط وضعیت و شرایط زندگی زنان و با درج کد ملی در پرونده‌هایشان می‌توان تعیین کرد که چه تعدادی از زنان در شرایطی به سر می‌برند که نیازمند استفاده از شرایط بیمه زنان خانه‌دار هستند.

براساس گفته‌های وزیر رفاه، فاز نخست بانک اطلاعاتی افراد کشور در بهمن ماه راه‌اندازی می‌شود و از همان هنگام نیز دولت زنانی را که نیازمند حمایت بیشتر و برخورداری از بیمه زنان خانه‌دار هستند شناسایی و نسبت به بیمه آنان اقدام خواهد کرد.

با انتشار فرم تقاضا در یک پایگاه اینترنتی به‌نظر می‌رسد که موضوع بیمه زنان خانه‌دار ابعاد تازه‌ای به خود گرفته است.

در بند نخست این اطلاعیه منتشر شده از سوی این شرکت بیمه‌ای‌ آمده‌است: از تاریخ 21/8/86 (میلاد با سعادت کریمه اهل بیت حضرت معصومه س ) به مدت 90 روز اداری از متقاضیان (زنان خانه دار؛ مجرد، متاهل، بیوه و مطلقه) فقط به‌صورت اینترنتی در این پایگاه ثبت نام می‌شود.

این پایگاه اینترنتی با تعیین شرط سنی 15 تا 45 سال، تأکید شده است  که از حق بیمه واریزی زنان بالاتر از 45 سال مبلغ 3 هزار تومان کسر و مابقی برگشت داده می‌شود.

اطلاعات منتشر شده در این پایگاه اینترنتی با تأکید بر این‌‌که ظرفیت در نظر گرفته شده برای 100 هزار نفر و برای متقاضیان ساکن استان تهران است، می‌افزاید: چنانچه تعداد متقاضیان ثبت نام کرده بیش از ظرفیت تعیین شده باشد، نسبت به بیمه افراد مازاد مسئولیتی نخواهد داشت و حق بیمه واریزی بدون کسر هیچ مبلغی پس داده‌خواهد شد، اما چنانچه سقف 100 هزار نفری پر نشود مابقی سهمیه از طریق ساکنان دیگر استان‌ها پر خواهد شد.

نکته جالب توجه اینکه در پایگاه اینترنتی یاد شده در بالای صفحه‌ای مربوط به بیمه زنان خانه‌دار آرم سازمان تأمین اجتماعی و سازمان‌ بازنشستگی کشور درج شده‌است، اما از تدوین یک قرارداد میان سازمان بهزیستی یا وزارت رفاه با این شرکت بیمه هیچ نشانه‌ای وجود ندارد، هر چند که این نکته از میزان مسئولیت وزارت رفاه و سازمان بهزیستی نخواهد کاست.

کد خبر 38042

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز