مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۸ دی ۱۳۸۶ - ۱۴:۳۰
۰ نفر

گروه اجتماعی: مشاور رئیس‌جمهور و رئیس مرکز امور زنان و خانواده گفت: دولت باید به‌عنوان یک وظیفه و تکلیف به امور زنان سرپرست خانوار رسیدگی و به آنها کمک کند.

زهره طبیب‌زاده نوری گفت: تعریف اسلام از خانواده شامل کانونی است که با وحدت قلوب شکل می‌گیرد و زمینه‌ای برای آرامش و ثبات شخصیتی افراد جامعه است.

وی گفت: بر اساس تعالیم اسلام مرد مسئولیت تأمین معیشت، ایجاد امنیت و نقش تربیتی خانواده را به عهده دارد و در کنار آن زن نیز مدیریت داخلی خانواده را به عهده دارد که البته این مدیریت صرفا ایجاد امکانات خدماتی و فراهم کردن امکانات در منزل نیست.

وی ادامه داد: مهم‌ترین مسئولیت مادر در خانواده نقش تربیتی اوست که ضربه گیر خستگی‌ها، کسالت‌ها و عصبانیت‌های کل خانواده است که با حفظ تسلط و آرامش خود فضای خانواده را سالم و گرم نگه می‌دارد.

مشاور رئیس‌جمهور در امور بانوان و خانواده گفت: بسیاری از زنان بعد از آنکه همسر خود را از دست می‌دهند برخلاف مردان ازدواج نمی‌کنند و به تنهایی تمام مسئولیت‌های خانواده را به دوش می‌کشند، ما نباید زنان سرپرست خانواده را ناتوان جلوه دهیم بلکه آنان شیرزنانی هستند که به تنهایی تمام مسئولیت‌ها را به دوش می‌کشند.

وی با تأکید بر اینکه زنان سرپرست خانوار بسیار خوب  مسئولیت خانواده را بر عهده دارند، گفت: این گروه از بسیاری از زنانی که یک حامی در کنار خود دارند قدرتمندتر و مستحکم‌تر با تمام مشکلات خانواده کنار می‌آیند و به تنهایی امور را اداره می‌کنند.

طبیب‌زاده نوری خاطرنشان کرد: زنان سرپرست خانوار نیازی به ترحم نداشته و دولت باید با ارائه امکانات بیشتر آنها را در تربیت فرزندانشان یاری رساند و بار سنگینی که بر دوش آنهاست را کمتر کند به گونه‌ای که بتوانند جای خالی پدر در خانواده را برای آنها پر کنند.

کد خبر 41217

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز