لیلا خاکسار: امور بانوان وزارت کشور نخستین نمایشگاه و جشنواره ملی زنان نام‌آور و نان‌آور را از تاریخ هفتم لغایت هفدهم دی ماه سال‌جاری در تالار بزرگ کشور برگزار می‌کند.

مدیرکل امور بانوان وزارت کشور، ضمن اعلام این خبر به برگزاری این نمایشگاه در 5 استان تهران‌، گلستان، کردستان‌، آذربایجان غربی و فارس اشاره می‌کند و می‌گوید: مهم‌ترین اهداف این نمایشگاه، ارائه تصویر والا از حضور بانوان ایرانی در فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی‌، نمایش فعالیت‌های فرهنگی و هنری زنان‌، ارائه تصویری از حضور زن ایرانی در فعالیت‌های علمی و پژوهشی کشور و بازنگری به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های والای بانوان ایران اسلامی خواهد بود.

فرشته ساسانی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به دیگر اهداف این جشنواره اشاره کرد و افزود: شناسایی ظرفیت اجرایی و فکری بانوان توانمند در ابعاد علمی‌، اقتصادی‌، فرهنگی‌، ورزشی و ایجاد فرصت شکوفایی و ارائه قابلیت‌های متعالی موجود در حوزه اجرایی بانوان‌، لزوم باور و اعتماد به توانمندی‌های گسترده زن ایرانی و تعریف و ارائه حوزه‌های مختلف حضور بانوان در اجتماع از دیگر اهداف این نمایشگاه است.

مدیر کل امور بانوان وزارت کشور همچنین در ادامه گفت‌: همان گونه که امام راحل فرمودند: در ساختمان حکومت اسلامی زنان باید دخالت داشته باشند و در عرصه‌های مختلف نقش‌آفرینی کنند‌. به همین منظور در دفاتر امور بانوان زمینه‌هایی ایجاد شد ضمن این که همه دستگاه‌ها موظفند خدمات خود را فراجنسیتی اعلام کنند و سیر رفع صدماتی که در طول تاریخ متوجه زنان بوده شتاب بیشتری به خود گرفته است‌.

ساسانی همچنین گفت: حضور زنان در عرصه‌های مختلف علمی‌، فرهنگی‌‌، سیاسی‌ و اجتماعی با رعایت نقش‌های خانوادگی و حفظ شئونات فردی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است و به همین دلیل ما مفتخریم که نمایشگاهی با این عنوان برپا کنیم‌.

وی ضمن اشاره به کمیته‌های مختلف اجرایی این برنامه گفت: این کمیته‌ها در زمینه‌های علمی، هنری، فرهنگی، اجرایی و اجتماعی زنان توانمند را شناسایی کرده و در عین حال غرفه‌هایی در اختیار استان‌ها قرار می‌گیرد و از طریق فراخوانی در استان‌های مختلف، زنان توانمند در زمینه‌های مختلف می‌توانند خود و کارهایشان را معرفی کنند.

ساسانی افزود: در استان‌های  مختلف دفاتری فعال شده‌اند که مجموعه‌هایی را که شناسایی نشده‌اند شناسایی کرده و براساس شاخصه‌های لازم به این جشنواره معرفی می‌کنند. یکی از شاخصه‌ها بحث علمی است.

زنانی که در زمینه علمی فعالیت‌هایی داشته‌اند و برخی مدال‌های افتخار به دست آورده‌اند یا در عرصه‌های اجتماعی توانسته‌اند منشا خدماتی بشوند یا زنانی که در عرصه‌های کارآفرینی توانسته‌اند کارهایی از خود به ثبت برسانند یا با هزینه‌های اقتصادی بسیار پایین مدیریت یک امر اقتصادی را به عهده گرفته‌اند، از شاخص‌های شرکت‌کنندگان در این جشنواره خواهند بود.

وی افزود: در این نمایشگاه تلاش ما بر این است که نمایشی از رشد و توانمندی‌های زنان سراسر کشور برپا کنیم و به واسطه این نمایش فرصتی برای تهیه امکانات و اقلام مورد نیاز بانوان در مدت زمان نمایشگاه با امکانات ویژه فراهم آوریم ضمن اینکه در جامعه بانوان ایجاد نشاط کرده و حضور فعال‌تر و پر‌نشاط‌تر بانوان مسلمان در عرصه‌های مختلف اجتماع را منجر شده و نگاه ویژه‌ای به مسائل و مشکلات بانوان داشته باشیم.

کد خبر 38218

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز