گروه اجتماعی: همایش نقش رسانه‌ها و آموزه‌های دینی در پیشگیری از ایدز در مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی‌ قم برگزار شد.

در این همایش،  حجت‌الاسلام والمسلمین جعفر انواری خاطرنشان کرد: قرآن تقوا را به‌عنوان عامل اصلی پیشگیری و مصونیت انسان از گناه می‌داند.

وی یکی از روش‌های مؤثر در تبیین تقوا و اخلاق در جامعه را بهره‌گیری از نمایش و فیلم دانست و افزود: رسانه‌ها -‌به‌ویژه صدا و سیما‌-  موظف هستند تقوا، اخلاق و حیا را در جامعه نهادینه کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران نیز در ادامه با بیان اینکه هنوز جامعه به خطرات بیماری ایدز پی نبرده است،  گفت: درآینده کشور ما در این زمینه با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو خواهد شد.

دکتر ابراهیم فیاض اظهار داشت: ناهنجاری‌های اجتماعی باید قبل از شیوع جلوگیری شود وگرنه بعد از شیوع فقط می‌توان تلفات آن‌را جمع کرد.

استاد جامعه شناسی دانشگاه تهران ابراز داشت: عقلانیت اجتماعی بر اساس اخلاق و دین در جامعه به‌وجود می‌آید.

وی اظهار داشت: اگر احساس گناه در جامعه رخ داد و گناه برای فرد عادی شد و ناهنجاری در جامعه افزایش یافت، آنگاه در جامعه ناهنجاری به هنجار تبدیل می‌شود.

فیاض با بیان اینکه مسیحیت و کلیسا در این رابطه به‌طور جدی وارد صحنه شده اند،  خواستار مشخص شدن جایگاه روحانیت در برنامه پنجم توسعه کشور شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق نیز گفت: برای مقابله با بیماری ایدز باید رهبران دینی و مسئولان کشوری در این امر به‌طور جدی و فعال عمل کنند.

دکتر حسام‌الدین آشنا اظهار داشت: پاسخ ما برای مقابله با این بیماری، اجرای سبک زندگی اسلامی در جامعه است.

این استاد دانشگاه از انتشار کتابی با عنوان «ما روحانیون برای مواجهه با ایدز چه می‌توانیم بکنیم؟» خبر داد و گفت: این کتاب توسط دانشگاه امام صادق منتشر شده که راهنمای عملی با رویکردی اسلامی در این باره است.

کد خبر 37936

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز