جمعه ۱۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۲
۰ نفر

پگاه شفتی: انگار جذابیت دنیای فناوری هیچ‌وقت رو به ‌افول نخواهد گذاشت. در آخرین روزهای مرداد و در این روزهای داغ، سرزدن به دنیای فناوری خالی از لطف نیست، پس نگاهی می‌اندازیم به وسایل و ابزارک‌هایی که به‌تازگی در حال ورود به بازارهای جهانی هستند.

دوچرخه شماره ۸۸۹

پس اين شما و اين هم داغ‌ترين ابزارک‌هاي مردادماه.

 

دوچرخه شماره ۸۸۹

  • نسل چهره‌شناس!

دوربين «نست»، نسل جديد دوربين‌هاي امنيتي است که کيفيت ديد در شب بسيار متفاوتي با وضوح بالا دارد. اين دوربين مي‌تواند با ميدان ديد 130 درجه تصويربرداري کند و به‌طور خودکار زوم کند. اين دوربين هم‌چنين مجهز به فناوري تشخيص چهره‌ي گوگل است.

 

دوچرخه شماره ۸۸۹

  • چرخ هوشمند!

نامش چرخ «کپنهاگ» است و مي‌تواند يک دوچرخه‌ي معمولي را تبديل به يک دوچرخه‌ي هوشمند هيبريدي کند. فقط کافي ‌است چرخ عقب دوچرخه‌ي عادي را دربياوريد و يک چرخ کپنهاگ به‌جايش نصب کنيد.

درون اين چرخ يک موتور هيبريدي و يک نرم‌افزار براي اتصال به گوشي هوشمند کاربر تعبيه شده است. اين موتور مي‌تواند به دوچرخه‌ي کاربر سرعتي فوق‌العاده بدهد، طوري که خيلي از دوچرخه‌هاي سنگين برقي در بهترين حالت نتوانند به آن برسند.

فناوري حالا همه‌چيز را ساده کرده است. کاربر مي‌تواند به‌جاي صرف هزينه‌ي سنگين و خريد يک دوچرخه‌ي برقي، فقط يک چرخ برقي بخرد!

 

دوچرخه شماره ۸۸۹

  • دوچرخه‌ي تاشو!

اين دوچرخه‌ي شبيه اسکوتر، يكي از سبک‌ترين دوچرخه‌هاي تاشوي دنياست که فقط هفت کيلوگرم وزن دارد و وقتي تا مي‌شود به‌راحتي در يک کوله‌پشتي جا مي‌گيرد.

در فرمان اين دوچرخه، يک جاي مخصوص براي نصب گوشي هوشمند در نظرگرفته شده که کاربر مي‌تواند از آن براي سرعت‌سنج يا هرنرم‌افزار مربوط ديگري استفاده کند. اين دوچرخه‌ي فوق سبک فيبروکربني مي‌تواند کاربري تا وزن 100 کيلوگرم را تحمل کند.

 

دوچرخه شماره ۸۸۹

  • پهپاد زيردريايي!

عجيب است؛ چون پهپادها معمولاً در آسمان پرواز مي‌کنند و نه در آب! اما اين پهپاد براي غوطه‌خوردن در اعماق آب ساخته شده است. اين هواپيما براي کساني بسيار مناسب است که به دنياي زير آب علاقه‌ دارند و کارهاي حرفه‌اي در اعماق دريا انجام مي‌دهند.

اين پهپادآن‌قدر کوچک است که به‌راحتي در چمدان جا مي‌شود و مجهز به يک دوربين 1080 پيکسلي مخصوص عکس و يک دوربين چهاركي (4K) مخصوص فيلم‌برداري است. اين پهپاد بسته به مدل‌هاي متنوعش مي‌تواند به مدت سه ساعت در عمق 30 تا 500متري دريا کار کند.

 

دوچرخه شماره ۸۸۹

  • حسگر بادام زميني!

اين حسگر پنج سانتي‌متري به تشک کاربر نصب مي‌شود و چرخه‌ي خواب او را زير نظر مي‌گيرد. اين ابزارک کوچک يک حسگر حرارتي براي اندازه‌گيري درجه‌ي حرارت بدن دارد و در طول خواب مي‌تواند بر بدن کاربر نظارت کند.

اين ابزارک همه‌ي اين اطلاعات را از طريق بلوتوث به دستگاه هوشمند کاربر مي‌فرستد و هم‌چنين مي‌تواند با يک زنگ هشدار در مواقع اضطراري کاربر يا همراهان او را باخبر کند.

کد خبر 379333

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha