همشهری آنلاین: فرمانده نیروی هوایی چین در دفاع از رزمایش‌های نظامی این کشور در دریای ژاپن اعلام کرد: این دریا جزء متعلقات توکیو نیست.

فرمانده نیروی هوایی چین: توکیو صاحب دریای ژاپن نیست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «ما شیائوتیان» فرمانده نیروی هوایی چین از رزمایش نظامی این کشور در دریای ژاپن دفاع کرد و گفت: این دریا به توکیو تعلق ندارد.

گفتنی است اظهارت این مقام چینی واکنشی بود به گزارش دفاعی سالانه ژاپن که سه شنبه هفته گذشته منتشر شد و در آن از بابت شمار دفعاتی که جنگنده های این کشور مجبور به رهگیری هواپیماهای چینی شده بودند، ابراز نگرانی شده بود.

نگرانی ژاپن بیشتر از بابت افزایش حضور نظامی چین در دریای چین شرقی و بخش غربی اقیانوس آرام است- منطقه ای که میزبان مجمع الجزایری است که به طول ۱۴۰۰ کیلومتر به سمت تایوان امتداد یافته اند و مالکیت آنها در اختیار توکیو است.

در همین راستا، ما شیائوتیان گفت: دریای ژاپن به ژاپن تعلق ندارد. چین هم به برگزاری رزمایش های دریای ملزم است. نیروی هوایی چین قرار نیست روی زمین مستقر شود و پروازی نداشته باشد. با این حال، دامنه فعالیت ما در دریای ژاپن آنقدری که توکیو ادعا می کند، گسترده نیست.

گفتنی است دریای ژاپن میان این کشور، روسیه و شبه جزیره کره مشترک است. اما چین در ماه میلادی جولای اعلام کرد که از حق عبور از تنگه ای که آب های این کشور را به اقیانوس آرام متصل می کند، برخوردار است.

کد خبر 378872

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha