سه‌شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: یک فعال حامی حقوق ایزدی‌های عراق که به آنها برای پیدا کردن زنان و دختران ربوده شده به‌دست داعش کمک می‌کند گفت تاکنون گروهش توانسته‌ هزار و هفتصد تن از این زنان ایزدی را بازخرید کنند

اما داعش در حال انتقال بازار فروش برده‌هایش به شهر رقه در سوریه است.

در شرايطي كه كشورها سرنوشت زنان ايزدي و اسيران داعش را به صورت جدي پيگيري نمي‌كنند این فعال ایزدی به نام علی حسین الخانسوری گفت  با گروهش توانسته‌اند هزار و 700 ایزدی عمدتا زن و کودک را که از سال ۲۰۱۴ به بعد به اسارت داعش گرفتار شدند، بخرند.

الخانسوري تاکید کرد: داعش اکنون بازارهای فروش برده خود را به شهر رقه سوریه منتقل کرده است.

او گفت که بازخرید این بردگان تبدیل به گسترده‌ترین معامله در این شهر شده است.

یک‌سری ماموران مخصوص در حال کمک به خانواده‌های ایزدی عراق برای جست‌وجوی عزیزانشان که در اسارات داعش بوده‌اند، هستند.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، او گفت: به عنوان مثال، فائزه به قیمت ۱۷ هزار دلار بازخرید شد که این مبلغ با کمک فعالان و سازمان نجات اسیران ایزدی فراهم شد.

او بعد از بازخرید شدن در ۲۱ ژوئن(31 خرداد) به کمپ آوارگان در کردستان عراق فرستاده شد اما بستگانش به دلیل تغییر خیلی زیاد چهره فائزه بعد از سه سال اسارت، به سختي او را شناختند.

همچنین الخانسوري گفت: یک زن ایزدی دیگر به نام حیفا نیز در شش دسامبر ۲۰۱۶ با پرداخت ۱۶ هزار دلار خریداری شد و در ۲۲ مارس نیز دو خواهر به نام‌های سوسن و شیرین با پرداخت ۲۲ هزار دلار خریداری شدند و جمع زنان ایزدی نجات یافته تا به حال به ۱۷۰۰ تن رسیده‌است.

کد خبر 378025

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha