همشهری آنلاین: نخست وزیر عراق در پاسخ به جریان هایی که از انحلال الحشد الشعبی می زنند تاکید کرد که الحشد الشعبی تحت رهبری دولت عراق و مرجعیت دینی در نجف اشرف است و هرگز منحل نمی شود.

 نخست وزیر عراق: الحشد الشعبی هرگز منحل نخواهد شد

به گزارش ایرنا، حیدر العبادی روز شنبه در همایشی تحت عنوان 'فتوای جهاد و پیروزی' که در بغداد برگزار شد افزود که الحشد الشعبی تحت رهبری دولت عراق و مرجعیت دینی در نجف اشرف است و متعلق به همه عراق است و هرگز منحل نمی شود.

وی با اشاره به نزدیک شدن موعد آزادی مناطق باقی مانده در تصرف داعش گفت که همه نیروهای مسلح عراق برای شرکت در عملیات آزادی مناطق باقی مانده اصرار دارند.

نخست وزیر عراق خاطر نشان ساخت که پیروزی هایی که تحقق پیدا می کند متعلق به همه است و هیچ کس نمی تواند آن را انحصاری کند.

العبادی بر ضرورت اهتمام به خانواده های شهدا و سرکشی از آنها تاکید کرد و گفت که پیروزی بر گروه تروریستی داعش با همکاری همه مردم عراق تحقق پیدا کرده است.

وی خاطرنشان ساخت که عراق در جنگ موصل، شاخ داعش را شکست و هم اکنون تمهیدات برای آزادی تلعفر جریان دارد.

نخست وزیر عراق اضافه کرد که مرحله بعد از آزادی اراضی عراق از تروریسم، جنگ برای توحید کلمه در عراق است.

به دنبال اظهارات روز گذشته مقتدا صدر در خصوص ادغام آنچه 'نیروهای منضبط الحشدالشعبی' خوانده بود در نیروهای مسلح، برخی جریان های سیاسی عراق واکنش نشان دادند که از جمله آنان خانم فردوس العوادی نماینده پارلمان عراق از ائتلاف دولت قانون بود که امروز شنبه در اظهاراتی گفت که برخی طرف ها به العبادی برای انحلال الحشدالشعبی فشار وارد می کنند.

کد خبر 378343

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha