سه‌شنبه ۶ آذر ۱۳۸۶ - ۱۹:۳۲
۰ نفر

مهدیه مصطفایی: راننده مرد ثروتمند اصفهانی و همدستش که در جنایتی خونین وی را به قتل رسانده بودند، از سوی قضات دادگاه کیفری اصفهان به قصاص نفس محکوم شدند.

« از 14 سال قبل به‌عنوان راننده برایش کارمی کردم، او همیشه از من حمایت کرده بود، وقتی به خارج رفت وسوسه سرقت از خانه اش به سراغم آمد، اما وقتی ماجرا لو رفت، با همدستی یکی از دوستانم، نقشه قتلش را طراحی کرده و به اجرا درآوردیم».

این اظهارات راننده میانسالی بود که صاحبکارش را سال گذشته در جنایتی خونین در اصفهان به قتل رسانده است.

جنایت در شب سرد زمستانی

شامگاه اولین روزهای بهمن ماه 85، مأموران پلیس جنایی اصفهان و بازپرس قنبری در جریان کشف جسدی در خیابان برازنده قرار گرفتند که با وارد آمدن ضربات جسمی سنگین به سرش از پای درآمده بود.

در حالی که تحقیقات برای گشودن راز این جنایت آغاز شده بود، برادر یک مرد سرشناس و ثروتمند اصفهانی با مراجعه به پلیس مدعی شد برادرش بعد از خروج از کارخانه ناپدید شده است، این درحالی بود که بنا به گفته وی، برادرش در آخرین تماس گفته بود قصد ملاقات با راننده‌اش را دارد.

وقتی با بررسی مشخصات مرد سرشناس مشخص شد جسد پیدا شده متعلق به اوست، تحقیقات برای یافتن راننده وی به‌عنوان مظنون کلیدی در این جنایت آغاز شد، اما کارآگاهان جنایی در همان نخستین تحقیقات دریافتند این مرد اقدام به خودکشی ناکامی کرده و اکنون در بیمارستان بستری است.

به این ترتیب این مرد تحت مراقبت پلیسی قرار گرفت و هنگامی که حال او بهبود پیدا کرد در بازجویی‌ها به قتل صاحبکارش اعتراف کرد.

وی در توضیح ماجرا گفت: سال‌ها بود که برای مقتول کار می‌کردم و او در این مدت از هیچ کمکی درحق من دریغ نکرده بود، اما وقتی به خارج رفت، وسوسه سرقت از خانه‌ او به سراغم آمد و با رفتن به آنجا اقدام به سرقت مدال‌ها و وسایل گرانقیمت او کرده و سپس آن‌ها را فروختم.

وقتی صاحبکارم به ایران بازگشت، متوجه دخالتم در سرقت شد و از من خواست لوازم سرقت شده را به او برگردانم.

در چنین شرایطی بود که نقشه قتل او را طراحی کرده و با همدستی یکی از دوستانم او را به بهانه پس دادن اشیای مسروقه به محل قراری کشانده و در آن‌جا او را با ضربات جسمی سخت از پای درآوردیم، اما بعد از این جنایت به خاطر عذاب وجدان دست به خودکشی زدم.

با این اعترافات بود که پرونده این مرد و همدستش با صدور کیفرخواست در اختیار قضات شعبه 17 دادگاه کیفری استان اصفهان قرار گرفت و 5 قاضی دادگاه این 2 جنایتکار  را به قصاص محکوم کردند.

به گزارش سایت عبرت، در صورت تأیید این حکم، 2 مرد جنایتکار قصاص خواهند شد.

کد خبر 37751

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز