همشهری آنلاین - سجاد میرزامهدی تهرانی: پورشه که به خودروهای اسپرت و لوکس خود مشهور است، تصمیم دارد شارژرهایی ویژه برای شارژ خودروهایش طراحی کند

پورشه

که تنها ظرف چند دقیقه ماشین را به راه‌ بیندازد.

تسلا پرچم‌دار خودروهای الکتریکی در دنیاست؛ پرچم‌دار از این بابت که طی چند سال توانست شهرت، محبوبیت و موفقیتی بی‌سابقه در کارنامه خود ثبت کند، اما صاحبان محصولات این شرکت آمریکایی باید برای شارژ کردن باتری‌های اتومبیلشان به میزان قابل‌ قبولی، ساعتی را منتظر بمانند.

در همین حال، پورشه که به خودروهای اسپرت و لوکسش مشهور است، تصمیم دارد با شارژرهایی ویژه برای شارژ خودروها تنها ظرف چند دقیقه آنها راه‌ اندازی کند.

پورشه قصد دارد در زمینه ساخت خودروهای الکتریکی هم‌چون محصولات اسپرت و پرشتاب خود، پرچم‌دار میدان شود و در همین راستا می‌خواهد قدم‌ها بزرگی بردارد.

راه اندازی فناوری شارژ بسیار سریع برای شارژ تقریبا کامل باتری‌ برای اتومبیل الکتریکی آینده‌ این شرکت آلمانی، یکی از همین اقدامات اساسی است.

شرکت پورشه در برلین دفتر جدیدی را باز کرده که درهمان‌جا برای اولین بار دو شارژر فوق‌ سریع ۸۰۰ ولت را قرار داده است.

این سوپرشارژرها توانی ۱۵۰ کیلوواتی دارند که به لطف اختلاف پتانسیل و توان بالا آن‌ها، مدت زمان شارژ کم‌ می‌شود. درنظر داشته باشید که سوپرشارژرهای تسلا توان ۱۲۰ کیلو واتی دارند.

پورشه می‌گو‌ید که این سوپرشارژها می‌توانند نرخ شارژی معادل ۳۵۰ کیلووات برای اتومبیل‌های الکتریکی آینده داشته باشند.

این یعنی خودروهای الکتریکی آینده‌ی پورشه می‌توانند ظرف ۱۵ دقیقه به میزان ۸۰ درصد پر شوند. پورشه هم‌چنین گفته مي‌شود اين شركت تصمیم دارد با چند خودروساز دیگر برای راه‌اندازی سوپرشارژرهای ۳۵۰ کیلوواتی در اروپا همکاری کند.

تسلا هم در همین راستا قصد دارد به زودی شارژرهای فوق سریعی راه‌اندازی کند تا صاحبان خودروهای الکتریکی زمان کمی را برای شارژ باتری منتظر بمانند.

کد خبر 377023

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha