همشهری آنلاین: پیش‌فروش نخستین خودروی پرنده جهان از ماه آتی آغاز می‌شود. این خودرو می‌تواند با حداکثر سرعت ١٦٠ کیلومتر بر ساعت طی کند.

نخستین خودروی پرنده دنیا

به گزارش مهر به نقل از دیلی میل، نخستین خودروی پرنده دنیا قرار است به زودی به بازار عرضه شود. در همین راستا پیش فروش آن از ماه آتی آغاز می‌شود.

نخستین نمونه‌های این خودروی هیبریدی الکتریکی سال آتی به مشتریان تحویل می‌شود. کاربر این خودرو می‌تواند در کمتر از یک دقیقه حالت حرکت خودرو را از تردد روی زمین به پرواز و بالعکس تغییر دهد.

شرکت ترافیگورا این خودروی پرنده را می‌سازد که زیرمجموعه ولوو است. خودروی مذکور می‌تواند مسافت ٦٤٠ کیلومتر را با حداکثر سرعت ١٦٠ کیلومتر بر ساعت طی کند.

قیمت خودرو مشخص نشده است. آخرین تغییرات در خودرو شامل یک موتور هیبریدی الکتریکی، صندلی‌های بهبود یافته، فضای بیشتر برای بار، کمربند ایمنی ارتقا یافته و ایربگ است.

خودرو همچنین مجهز به دوربین‌های پشت سر و یک سیستم چتر نجات است. خودروی مذکور دارای گواهینامه Light Aircraft از سازمان فدرال هوانوردی است. علاوه برآن استانداردهای سازمان ایمنی ترافیک و بزرگراه‌های ملی آمریکا در آن رعایت شده است.

کد خبر 417680

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha