همشهری آنلاین: این مطلب به معرفی شرکت خودرو سازی ولوو یکی از ایمن ترین خودروهای جهان می‌پردازد.

ولوو کارز (Volvo Cars) شرکت خودروسازی سوئدی است، که در حال حاضر به‌عنوان شرکت تابعه‌ای از کمپانی چینی جیلی فعالیت می‌نماید. این شرکت هم‌اکنون تولیدکننده خودروهایی در کلاس اس‌یووی، استیشن واگن، سدان و کوپه می‌باشد و شبکه‌ای از ۲٫۳۰۰ مرکز فروش را در بیش از ۱۰۰ کشور جهان مدیریت می‌کند.

volvo

ریشه‌های تاسیس شرکت ولوو کارز به سال ۱۹۲۷ و راه‌اندازی گروه ولوو بازمی‌گردد، که به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از کمپانی بلبرینگ‌سازی اس‌کااف در شهر یوتبری، سوئد فعالیتش را آغاز نمود.

در سال ۱۹۳۶ که شرکت ولوو وارد بازار بورس اوراق بهادار سوئد شد، اس‌کااف سهامش در این شرکت را واگذار نمود. تا سال ۱۹۹۹ ولوو کارز متعلق به شرکت ولوو بود و در عمل به‌عنوان بخش تولید خودروهای سواری آن فعالیت می‌کرد. در همین سال (۱۹۹۹)، کمپانی آمریکایی فورد، اقدام به خریداری ولوو کارز، از گروه ولوو نمود. در سال ۲۰۱۰ نیز شرکت جیلی، ولوو کارز را از فورد خریداری کرد.

شرکت ولوو کارز در حال حاضر بیشترین میزان فروش را، در کشورهای جمهوری خلق چین، ایالات متحده آمریکا، آلمان، سوئد، بلژیک و بریتانیا دارا می‌باشد. این شرکت در سال ۲۰۱۱ شمار ۴۴۹٫۲۵۵ دستگاه خودرو را به‌فروش رسانده‌است.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha