همشهری آنلاین: وزرای خزانه‌داری و بازرگانی آمریکا اعلام کردند که واشنگتن، به دنبال توافق خاص با پکن برای حضور پررنگ‌تر در بازار مصرفی چین است.

مهر به نقل از رویترز نوشت: استیون مانچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا و ویلبر راس، وزیر بازرگانی آمریکا اعلام کردند که به دنبال توافقات خاصی با پکن در این هفته هستند تا دسترسی آمریکا به بازارهای پررونق و مصرف‌کننده چین را افزایش دهد.

همچنین «مانچین» گفت: امیدوار هستم که چین محدودیت‌های مرتبط با مالکیت خارجی در بخش خدمات مالی را بردارد تا آمریکایی‌ها بتوانند مشارکت بیشتری داشته باشند؛ ضمن اینکه خواهان برداشته شدن موانع تجاری چینی‌ها در حوزه اطلاعات و فناوری ارتباطات هستیم.

وزیر خزانه‌داری آمریکا در ادامه گفت: امیدوار هستم که بتوانیم تمرکز خود را برای تعهدات هدفدار برای پرداختن به چالش‌های استراتژیک کوتاه و بلندمدت، افزایش دهیم.

در همین حال «ویلبر راس» گفت: توافقات مقدماتی که در ماه آوریل تحت عنوان «برنامه اقتصادی ۱۰۰ روزه با هدف کاهش کسر تجارت آمریکا با چین» اعلام شد، شروع خوبی بود و شامل فروش گوشت گوساله آمریکایی به چین است و این اقدام برای اولین بار در ۱۴ سال اخیر صورت گرفت.

وزیر بازرگانی آمریکا تصریح کرد: زمانی که مقامات آمریکایی و چینی بر سر موضوعات بزرگ و حساس‌تر، گلاویز می‌شوند، مذاکرات چالشی‌تر می‌شود و هدف ما ادامه دادن مذاکرات به منظور رسیدن به یک تاریخ مشخص است؛ بنابراین هر دو طرف نتایج آن را بر پایه تداوم روند مذاکرات ارزیابی می‌کنند.

بر همین اساس، «وانگ یانگ»، معاون نخست وزیر چین گفت: فروش کالاهایی با فناوری بالا به چین می‌تواند به کاهش کسر تجارت آمریکا کمک کند؛ ضمن اینکه در سال گذشته میلادی، چین ۲۲۷ میلیارد دلار مدار وارد کرد که فقط ۴ درصد آن از آمریکا وارد چین شد.

«یانگ» خاطرنشان کرد: دو طرف گزینه دیگری جز همکاری اقتصادی ندارند و باید این نکته را بدانیم که گسترش عمق همکاری اقتصادی برای هر دو کشور، بدون حضور کشور دیگر یعنی برای آمریکا بدون چین و برای چین بدون آمریکا محقق نمی‌شود.

کد خبر 376722

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha