جهانگیر کوثری: لیگ ششم در پیوند با فوتبال حرفه ای آغاز شد. با وجود تمام نواقص و کمبودهایی که لیگ طی پنج سال داشت، اما درگیرشدن با آن به سود فوتبال ما تمام شد.

تیمهای بزرگ ما هنوز در حسرت یک زمین تمرین و یک ورزشگاه اختصاصی برای انجام مسابقه خانگی هستند. اما لیگ در دل فوتبال می جوشد و باید آن را با تمام این کمبودها بپذیریم. در آغاز لیگ ششم پرسپولیس در مشهد با دنیزلی به ابومسلم باخت. هر نوع قضاوت و ارزیابی در ابتدای راه هرگز نمی تواند مقبول و صحیح واقع شود. باید فرصت های بیشتری به تیمهای مدعی داد.

 پرسپولیس خوب آغاز کرد، اما به دلیل عدم رهبری در داخل میدان، نداشتن محورهای خطی در دفاع، هافبک و حمله هرگز بافت یکدستی نداشت و در پراکندگی خطوط خود سه گل آسان از ابومسلم خورد تا دنیزلی لیگ را جدی تر بگیرد. سایپا با لورانت بر فجر سپاسی پیروز شد. تنها گل امیر وزیری برای پیروزی سایپا کافی بود تا سایپا با علی دایی در اولین بازی خود به سه امتیاز دست یابد. پیکان در خانه خود با یک گل مغلوب مایلی کهن شد.

فولاد تیم آماده و جوانی را راهی میدان کرد و مایلی کهن نشان داد برای این دوره بطور جدی می خواهد یک مدعی باشد. پیکان با دارا بینیان ارمنی راه به جایی نبرد. فولاد خوب حمله کرد و در زمان دفاع نیز منطقی ترین شیوه را برگزیده بود.

در شیراز در نبرد سخت ذوالفقارنسب و عباس رضوی میزبان باسه گل بر راه آهن غلبه کرد. راه آهن یک حریف شکست خورده نبود و دو بار می توانست به گل برسد اما هنوز نفرات در زمینه ترکیبی تیم جا نیفتاده بودند.آنها تنها یک بار گل زدند.

در اهواز استقلال این شهر توانست صباباتری را با دو گل شکست دهد.
فرهاد کاظمی در یک بازی سخت و پر برخورد تسلیم شد. استقلال نشان داد در این مدت حسابی تمرین کرده و تیم یکدستی هم آماده نموده است. فیروز کریمی با همان درایت که اگر صددرصد خرج فوتبال کند موفق تر است بر پیکان پیروز شد. دواندن حریف، خسته کردن آنها و سپس یورش از زمین و هوا.

این پیروزی آغاز خوبی برای استقلال اهواز خواهد بود. در اصفهان سپاهان نیز به نتیجه مشابه استقلال اهواز دست یافت و با دو گل ملوان را در غیاب مربی خود شکست داد. حمید عزیززاده و مجید شفیعی طی دو نیمه گلهای سپاهان را به ثمر رساندند تا به اتفاق استقلال اهواز موفق ترین تیم های هفته اول باشند.

در تهران پاس با جلالی در مقابل مس کرمان شکست خورد. نادر دست نشان در چیدن مهره های خود چنان عمل کرد که پاس در اجرای تاکتیک های خود به بن بست رسید و در نهایت مس در اولین بازی لیگ برتر خود از کرمان در مقابل یکی از بهترین تیمهای تهران سه امتیاز حساس به دست آورد.
در تهران استقلال قهرمان سال گذشته که مهره های خوبی را در آغاز فصل به خدمت گرفت در مقابل تیم منظم ذوب آهن خوب شروع کرد و روی یک خطای پنالتی توسط نوازی به گل هم رسید. اما در آغاز نیمه دوم این ذوب آهن بود که توسط کاپیتان خود به گل مساوی رسید. ذوب آهن که در میانه میدان با منصوری ،اشجاری و آذری بازی را در اختیار گرفته بود، اداره بازی را با ریتم مناسب دفاع و حمله به دست گرفت.

در ادامه بازی استقلال در دقیقه ۸۴ روی یک ضربه کرنر و نفوذ پیروز قربانی به گل برتری رسید. ضربه قربانی بعد از برخورد به مدافعان ذوب آهن درون دروازه حریف جای گرفت تا استقلال در گام نخست مقابل تیم ذوب آهن به پیروزی برسد.

تابلوی نتایج هفته اول لیگ
* ابومسلم ۳- پرسپولیس ۲
گلها: رضا مسلم زاده(۲۶) مرتضی برگی زر (۳۴) ، دنی اولروم (۶۲) برای ابومسلم و حسین بادامکی (۱۷) فراز فاطمی (۷۸) برای پرسپولیس
* سایپا یک- فجر سپاسی صفر
گل: امیر وزیری(۳۶)
* پیکان صفر- فولاد یک
گل: عبدالهادی حنیفه (۶۳) برای فولاد
* سپاهان ۲- ملوان صفر
حمید عزیززاده(۱۷) و حمید شفیعی (۵۳) برای سپاهان
* استقلال اهواز ۲- صباباتری صفر
* پاس صفر- مس کرمان یک
گل:آلوز
* استقلال تهران ۲ - ذوب آهن یک
گل: محمد نوازی (۲۷) پنالتی و نورمحمدی- مدافع ذوب آهن برای استقلال و حیدری (۴۷)برای ذوب آهن
* برق شیراز ۳ - راه آهن یک
گل:فرهاد محمدی(۲۲)،مارکوسی( ۷۶-۹۰) برای برق و تاتار (۲۰برای راه آهن)


 

کد خبر 3762

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز