پنجشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۸۵ - ۰۷:۱۰
۰ نفر

حسن حیدری: لیگ برتر ششم فوتبال از جمعه 24 شهریور وارد دومین هفته خود می شود.

هفته نخست این بازی ها پر بود از حوادث ریز و درشت، از پیروزی تیم مس کرمان گرفته که به تازگی به رقابت های لیگ حرفه ای راه یافته تا شکست پیروزی و صباباتری در مشهد و اهواز مقابل ابومسلم و استقلال. هر چند طعم شیرین پیروزی ابومسلم یک روز بعد با استعفای اکبر میثاقیان سرمربی این تیم برای مشهدی ها به تلخی  گرائید اما در زمینه جدایی میثاقیان روایت های متفاوتی عنوان شده که خود او همه شایعات را قاطعانه رد کرده است.

پرسپولیس این هفته بواسطه حضور در دیدار رفت فینال حذفی بازی مقابل برق شیراز را روز یکشنبه هفته آینده در تهران انجام می دهد. این هفته در مهمترین بازی هفته دوم تیم های استقلال تهران و مس کرمان در ورزشگاه شهید سلیمی این شهر با هم مصاف می دهند.

استقلال قهرمان فصل پیش در بازی اول علیرغم اینکه هنوز با روزهای اوجش فاصله داشت مقابل ذوب آهن با اقبالی بلند به پیروزی رسید. در تیم استقلال محمود فکری همچنان به دلیل آسیب دیدگی غایب است و در صورت محرز شدن محرومیت حسین کاظمی از سوی کمیته انضباطی این تیم در پست هافبک دفاعی دچار خلأ خواهد شد. استقلال در بازی با مس همچنان متکی به حرکت های منصوریان بازیکن باسابقه خود است تا حملات این تیم را طراحی کند و بخوبی علیزاده و اکبرپور را در خط حمله تغذیه نماید.

از سوی دیگر مس کرمان با همان قالب بازی با پاس و بدون افول به میدان می آید.
مس در بازی قبلی تیم منظم و خوبی بود که موفق شد پاس را در خانه اش شکست دهد. در این تیم بازیکنان شاخصی از جمله آدریانو آلوز مهاجم برزیلی، علی قربانی و شاهین خیری و ابراهیم تقی پور به چشم می خورندکه می توانند راه دروازه حریف را بخوبی پیدا کنند.

در شیراز فجر سپاسی میزبان پاس است. هر دو تیم با شرایط یکسان و شکست در هفته نخست پا به میدان می گذارند. فجر در این بازی می تواند از هاشم بیک زاد بازیکن موثر خود که در بازی قبلی به دلیل اعتراض صبا باتری غایب بود استفاده کند اما غلامرضا رضایی به دلیل مصدومیت ممکن است به این بازی نرسد. در مقابل پاس که با مجید جلالی آرزوهای دیگری را در سر می پروراند از این بازی می خواهد متحول شود. پاس هم ساختار مناسب و هم سابقه و قدمت خوبی دارد و بدون شک با جلالی یکی از مدعیان این فصل خواهد بود. پاس در این بازی ایمان رزاقی راد را که در بازی قبلی مصدوم بود در خط حمله خود به خدمت می گیرد.

ذوب آهن این هفته در فولاد شهر جایی که کمتر تیمی می تواند از آن با گرفتن امتیاز خارج شود میزبان ابومسلم است. خیلی ها دوست دارند ابومسلم بدون میثاقیان را مورد ارزیابی قرار دهند، تا عیار این مربی بیش از پیش مشخص شود. برای کربکندی این بازی از اهمیت ویژه ای برخوردار است تا با کسب یک پیروزی مقابل تیم مشهدی باز هم در کانون توجه لیگ برتر قرار گیرد.
فولاد خوزستان در دومین بازی خود میزبان سایپاست. تیم اهوازی که با مایلی کهن به انسجام تیمی مناسب رسیده در این بازی با اندیشه های یک مربی با درایت به نام ورنر لورنت مواجه است. در این بازی تقابل مایلی کهن و علی دایی در روی نیمکت و داخل میدان هم جذابیت  این بازی را دو چندان می کند.

در مورد این دیدار نکته قابل اشاره کیفیت زمین بازی است که به نظر می رسد مناسب برگزاری بازی در سطح لیگ حرفه ای نیست. در صبا شهر فرهاد کاظمی در مقابل تیم سابقش پیکان قرار می گیرد.
پیکان که با تلاش او به لیگ برتر راه یافت حالا در مقابل این مربی چیزی برای پنهان کردن ندارد و کاظمی شناخت کاملی از حریف فردای خود دارد. صبا باتری در این بازی سهراب  بختیاری زاده را به دلیل اخراج در بازی قبلی در اختیار ندارد.

در انزلی ملوان به مصاف استقلال اهواز می رود. در این بازی احمد زاده بعد از فارغ شدن از رهبری تیم نوجوانان روی نیمکت رهبری ملوان می نشیند. این تیم در بازی مقابل سپاهان علیرغم ارائه یک بازی خوب مغلوب حریف اصفهانی اش شد. در آن بازی یک پنالتی صد درصد ملوان نادیده گرفته شد که جریان بازی را تغییر می داد. البته استقلال اهواز حریف قدرتمندتری نسبت به سپاهان به شمار می رود. این تیم با خرید بازیکنان برجسته ای چون ابراهیم میرزا پور، جلال کاملی مفرد و ... با حفظ بافت بومی خود درصدد کسب دومین پیروزی خود در این هفته است. در تیم استقلال اهواز علی حمودی به دلیل اخراج در بازی قبلی از همراهی تیمش محروم است.

 

برنامه هفته دوم لیگ برتر (جام خلیج فارس)
جمعه 24/6/85
ساعت 30/15، ملوان- استقلال اهواز (انزلی)
ساعت 30/15، مس کرمان – استقلال تهران (کرمان)
ساعت 40/17، فجر سپاسی- پاس (شیراز)
ساعت 40/17، ذوب آهن – ابومسلم (فولاد شهر)
ساعت 40/17، صباباتری- پیکان (صباشهر)
ساعت 40/17، فولاد – سایپا (اهواز)

کد خبر 4086

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز