یکشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۶ - ۰۴:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین - سجاد میرزامهدی تهرانی: وقتی اپل برای اولین بار از آیفون رونمایی کرد دنیا دیگر آن دنیای سابق نشد و مسیر صنعت اسمارت‌فون‌ها تغییر کرد.

سایبر

10 سال پیش از  نوکیا به عنوان غول دنیاي موبایل نام برده مي‌شد. در همان زمان مایکروسافت در حال آماده‌سازی ویندوز ویستا بود؛ تا اینکه در در سال 2007  استیو جابز از اولین نسل آیفون رونمایی کرد.

آیفونی که در سال 2007 توسط جابز معرفی شد قابلیت‌های عجیبی داشت که می‌توان به اتصال به اینترنت و وجود 4 گیگابايت ذخیرگاه اشاره كرد روندي که باعث شد سایر گوشی‌ها نسبت به آیفون ضعیف‌تر به نظر برسد. از آن موقع تا الان، اپل حدود 1.2 میلیارد دلار آیفون فروخته و تبدیل به یکی از سودآور‌ترین کمپانی‌های موبایل شده است.

اين نكته قابل يادآوري است كه قبلا وقتی می‌خواستیم به اینترنت متصل شویم باید کامپیوتر را روشن می‌کردیم و بعد به شبکه بی‌سیم یا خط تلفن وصل میشدیم تا بتوانیم از اینترنت استفاده کنیم. حال در سال 2007 اپل گوشی را معرفی کرد که دیگر نیازی به کامپیوتر نبوده و دائم به اینترنت متصل باشد.

شاید بتوان گفت که اپل اولین ایده استفاده از اینترنت از موبایل را به جهان آورد همینطور اپل اولین مرورگر وب موبایل را طراحی کرد که از طریق آن بتوان به اینترنت متصل شد.

اپل نه تنها فقط آیفون را به دنیا آورد بلکه در کنار این دستگاه اختراعات دیگری داشته است. برای مثال آیپد نسخه بزرگ‌تر آیفون که امروزه بسیار طرفدار دارد. اپل توانسته با طراحی لوازم جانبی برای آیفون نفوذ خود را در زندگی آدم‌ها نیز بیشتر کند.

شما شاید یادتان نیايد که اولین آیفون توانایی پشتیبانی از اپلیکشن‌های third-party نداشت تا اینکه اپل از iPhone 3G و iPhone 2.0 رونمایی کرد. منظور از third-party اپلیکیشن‌هایی مثل اپ استور است. یکی دیگر از اقداماتی که اپل را جهانی کرد همین اپ‌استور بود.

در سال 2008 برای اولین بار App Store در در آیفون ظاهر شد و در آن موقع اسمارت‌فونی نبود که این قابلیت را داشته باشد از همین رو این قابلیت؛ اپل را همه پسند کرد. در حال حاضر بیش از 2 میلیون برنامه در فروشگاه App وجود دارد. حالا توجه کنید چقدر از کمپانی‌های طراحی برنامه‌های موبایل از طریق App Store درآمد زایی می‌کنند.

شاید بتوان گفت که اولین آیفون دارای بهترین صفحه نمایش لمسی در بین گوشی‌های آن زمان بود. همین استفاده از صفحه نمایش لمسی باعث شد ایده بسیار زیادی در ذهن توسعه‌دهنگان شكل بگيرد و امروز شاهد این هستیم که دیگر تمام دستگاه‌ها دیجیتالی لمسی شده‌اند.

استفاده از نقشه بر روی آیفون باعث شد که دیگر شما اگر به کشوری دیگری رفتید احساس نکنید که هیچ کجا را نمی‌شناسید و دیگر لازم نیست که نقشه راهنما را باز کنید؛ بگردید و مکان مورد نظر خود را پیدا کنید. آیفون ویژگی‌های انقلابی دیگر هم داشته مانند استفاده از دستیار صوتی سیری که خود آپل خالق آن است.

منبع: Cnet

کد خبر 374689

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha