شنبه ۳ آذر ۱۳۸۶ - ۱۴:۱۸
۰ نفر

علی اصغر محمدی: باید شهریه مدارس غیرانتفاعی را کنترل کنیم و رعایت پایین‌ترین سطوح جامعه صورت بگیرد، یعنی مخاطبان مدارس غیرانتفاعی نباید عده‌ای خاص باشند و ما ندیمه بچه پولدارها باشیم.

وزیر آموزش و پرورش در همایش اعضای شورای نظارت مدارس غیرانتفاعی سراسر کشور که صبح دیروز در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد با اعلام این مطلب افزود: سیاست کلی نظام این است که مردم حضور بیشتری در عرصه‌های مختلف پیدا کنند و  وظیفه آموزش و پرورش در این زمینه بسترسازی است.

محمود فرشیدی با بیان این‌که مدارس دولتی می‌توانند گامی در راستای ارتقای تحول بنیادین باشند، ادامه داد: در مدت 18 سالی که از آغاز تأسیس مدارس غیرانتفاعی می‌گذرد شایسته است که یک ارزیابی از عملکرد این مدارس داشته باشیم و نقاط قوت و ضعف آن‌ها را شناسایی کنیم.

فرشیدی افزود: مدارس غیرانتفاعی از نظر جذابیت و تحول می‌توانند الگوی خوبی برای بقیه مدارس باشند زیرا به‌رغم اینکه خدمات تحصیلی در مدارس دولتی رایگان است اما تعدادی از خانواده‌ها ترجیح می‌دهند که فرزندانشان را به مدارس غیرانتفاعی ببرند.

وزیر آموزش و پرورش از تقاضای ثبت نام بیش از 40 درصد فرهنگیان در مدارس غیرانتفاعی خبر داد و اظهار داشت: معلمان از اقشار علم دوست جامعه هستند و به مدارس غیرانتفاعی از این بعد توجه دارند.

فرشیدی با تأکید براین که اگر دانش‌آموزی با استعداد برجسته به مدارس غیرانتفاعی مراجعه کرد اما پول نداشت نباید از تحصیل در این مدارس محروم شود گفت: باید سهمی برای این دانش‌آموزان در مدارس غیرانتفاعی در نظر گرفت.

وی با اشاره به موضوع بیمه در مدارس غیرانتفاعی گفت: بیمه در قبال کارکردن فرهنگی در مدرسه غیرانتفاعی درخواست وجه می‌کند که کار زائدی است.

وزیر آموزش و پرورش به واگذاری زمین، وام و امکانات به مدارس غیرانتفاعی اشاره کرد و اظهار داشت: باید برای مدارسی که رویکرد فرهنگی دارند، اولویت قائل شویم. وی افزود:  اعتبار بخشی یکی از مسائلی است که باید رعایت شود. آموزش و پرورش جایگاه ویژه‌ای نزد مردم دارد و در بخش مدارس غیرانتفاعی نیز باید این ارزش‌ها حفظ شود.

فرشیدی ادامه داد: باید برای مؤسسان مدارس غیرانتفاعی، حمایت حقوقی، مشاوره حقوقی و صندوق‌هایی برای حمایت از آن‌ها وجود داشته باشد.

وی اولویت نظارت را شامل پرورش، آموزش و اقتصاد ذکر کرد و گفت: باید در مدارس غیرانتفاعی شور و نشاط وجود داشته باشد و تربیت و پرورش دانش‌آموزان یک اصل باشد.

وزیر آموزش و پرورش به نرخ هزینه‌ها در مدارس غیرانتفاعی اشاره کرد و اظهار داشت: باید مدارس غیرانتفاعی شهریه‌ها و برنامه‌های خود را به آموزش و پرورش ارائه دهند که درصورت تأیید، قابل اجراست.

فرشیدی گفت: الزامی نیست که مدارس غیرانتفاعی پول غذا بگیرند تنها بحث آموزشی مهم است. وزیرآموزش و پرورش اذعان داشت: باید پیش‌دبستانی‌های غیرانتفاعی به‌خصوص در مناطق محروم گسترش یابد.

کد خبر 37439

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز