چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۳۸۶ - ۱۴:۵۰
۰ نفر

علی اصغر محمدی: دبستان دخترانه شهدای رسانه با حضور وزیر آموزش و پرورش و جمعی از اصحاب رسانه و خانواده های شهدای رسانه افتتاح شد.

وزیر آموزش و پرورش در آیین افتتاحیه این مدرسه گفت: مدرسه شهدای رسانه‌ نشانگر تعهد و عزم مسئولان کشور است و این مدرسه یکی از 5 هزار مدرسه‌ای است که طی یک سال گذشته توسط آموزش و پرورش نوسازی شده است.

محمود فرشیدی افزود: در مدت یک سال آموزش و پرورش توانست 5 هزار مدرسه را بازسازی کند،یعنی هر روز 14 مدرسه آماده بهره‌برداری بوده است.

وی اظهار کرد: این آمار نشان ‌دهنده توجه ویژه‌ نظام به موضوع تعلیم و تربیت است زیرا آموزش و پرورش و رشد علم، دلیل عظمت و پیشرفت هر کشور است.

فرشیدی گفت: ما تلاش می کنیم تا در تمامی مدارس کشور، استعدادهای برتر خود را تقویت کرده و توسط آنها به بالاترین درجه علوم و فنون در دنیا برسیم.

وزیر آموزش و پرورش همچنین در حاشیه این آیین گفت: مدرسه شهدای رسانه طی 100 روز ساخته شده است و همکاران فنی ما توانسته‌اند بر اساس اعتباراتی که پیش‌بینی شده است با استفاده از فناوری‌های جدید به سرعت مدرسه‌سازی کنند.

وی با بیان اینکه اعتبار عمرانی ما 3 برابر شده است افزود: اعتبار عمرانی آموزش و پرورش 500میلیارد تومان بود که با اعتبار مقاوم‌سازی و نوسازی مدارس به یک هزار و 800 میلیارد تومان رسیده است.

وزیر آموزش و پرورش در باره نامگذاری مدرسه شهدای رسانه گفت: مشترکات بسیاری میان آموزش و پرورش و رسانه وجود دارد و در حقیقت آموزش و پرورش رسانه‌ای است که پیامش علم و تربیت است.

وی افزود: آموزش و پرورش و رسانه یک سری دانسته‌ها را به مخاطبان خود انتقال می‌دهد، بنابراین ارتباط تنگاتنگ بین آموزش و پرورش و رسانه‌ها باید افزایش یابد.

فرشیدی اظهار داشت: ما علاقه‌مند هستیم در هر استان یک مدرسه به صورت نمادین به عنوان مدرسه شهدای رسانه باشد.

سید محمود دعایی، مدیرمسئول روزنامه اطلاعات نیز در این آیین با اظهار خرسندی از افتتاح مدرسه شهدای رسانه گفت: مدرسه ای که ما در آن ایستاده‌ایم، نشان دهنده آن است که اگر دولت بخواهد می‌تواند هرکاری را انجام دهد، چرا که این مدرسه تنها در طول 3 ماه ساخته شده است.

رئیس آموزش و پرورش شهر تهران نیز در این آیین گفت: احداث مدرسه ای به نام شهدای رسانه از افتخارات سازمان آموزش و پرورش شهر تهران است.

علی اصغر یزدانی افزود: مسئولان آموزش و پرورش با اراده مصمم و با استفاده از دانش روز و همراهی دولت خدمتگزار امکان ارائه خدمات آموزشی و پرورشی را برای دانش آموزان سراسر کشور مهیا خواهند کرد.

همچنین مدیر کل نوسازی مدارس شهر تهران نیز گفت: ساخت مدرسه با استحکام از وظایف ماست اما در کنار ساخت مدارس مستحکم باید به ابعاد پرورشی و فرهنگی نیز پرداخت.

محمدحسین ترابی‌زاده با اشاره به شیوه‌های نو برای ساخت مدارس افزود: کنترل کیفیت به عنوان یک اصل در ساخت و ساز فضاها انتخاب شد و ضمن این که دقت بیشتر در ساخت از دیگر رویکردهای سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ا‌ست.

وی درباره سبک‌سازی گفت: با توجه به این که زلزله به عنوان یک معضل کلی در دنیا مطرح است اگر بتوانیم ساختمان ها را سبک بسازیم، تاثیر مثبتی در کاهش تلفات زلزله دارد.

ترابی‌زاده افزود: با توجه به این که برنامه‌ بازسازی مدارس آموزش و پرورش بر پایه سبک‌سازی، سریع‌سازی و استحکام سازی است، طی یک سال گذشته مدارس مختلفی را آماده بهره برداری شد.

ویژگی‌های مدرسه شهدای رسانه

دبستان دخترانه شهدای رسانه منطقه 6 آموزش و پرورش شهر تهران در زمینی به مساحت یک هزار و 600 متر مربع و زیربنای 2 هزار و 350 متر مربع با سازه اسکلت و پیچ و مهره ای و در مدت حدود 100 روز توسط مهندسان ایرانی ساخته شده است.

این مدرسه دارای 16 کلاس، 9 اتاق اداری، 2 آزمایشگاه، یک نمازخانه و سالن اجتماعات، یک سایت کامپیوتری و یک کتابخانه است. نمای این مدرسه آلومینیومی ترکیبی و با استفاده از مصالح جدید، سبک‌سازی و صنعتی‌سازی است.

روز ۱۵ آذر ۱۳۸۴در حادثه دلخراش سقوط هواپیمای نظامی C-130 حامل خبرنگاران و عکاسان رسانه‌های گروهی که از تهران برای پوشش خبری رزمایش نظامی عازم منطقه چابهار بود، هواپیما پس از نقص فنی، هنگام بازگشت به فرودگاه مهر‌آباد و فرود اضطراری در شهرک مسکونی توحید واقع در غرب تهران، دچار سانحه شد و سقوط کرد.

سرنشینان هواپیما را خبرنگاران، عکاسان، تصویربرداران و دستیاران فنی شبکه های رادیویی و تلویزیونی، خبرگزاری جمهوری اسلامی، خبرگزاری دانشجویان ایران، خبرگزاری فارس، روزنامه های همشهری و کیهان، کارکنان روابط عمومی ستادکل ارتش و نیروی دریایی و 2 تن از دانشجویان دانشکده خبر تشکیل می‌دادند.

حاشیه: در آیین افتتاحیه مدرسه شهدای رسانه فقط تصاویر شهدای صدا و سیما و یکی از خبرگزاری‌ها به چشم می خورد و تصاویر سایر شهدای رسانه دیده نمی شد که جا داشت مسئولان برگزاری دقت بیشتری در این باره می‌کردند.

کد خبر 33072

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز