ویتنامی‌ها به‌زودی با جاذبه‌های گردشگری ایران، فرهنگ و اقوام ایرانی آشنا می‌شوند و ‌گام جدی توسعه روابط گردشگری بین ایران و شرقی‌ترین نقطه آسیا برای نخستین بار برداشته می‌شود.

گردشگری ایران و ویتنام

سفير ويتنام در تهران ديروز به ديدار رئيس سازمان ميراث فرهنگي رفت تا علاقه آن كشور براي راه‌اندازي خانه ايراني در ويتنام را با زهرا احمدي‌پور در ميان بگذارد و از او بخواهد تعامل 2كشور در بخش گردشگري، به‌ويژه گردشگري كشاورزي و دريايي را برقرار كند.

به گزارش همشهري، پيش‌تر در سفر حسن روحاني رئيس‌جمهور به ويتنام تعاملات گردشگري بين 2كشور مطرح شد و هر دوطرف بر لزوم ايجاد كريدور گردشگري بين ايران و ويتنام تأكيد كردند.

نگوين هونگ تك، سفير ويتنام در تهران كه ديروز براي اجرايي شدن خواست 2كشور به ديدار رئيس سازمان ميراث فرهنگي رفت اعلام كرد: زمينه برقراري روابط گردشگري بين ايران و ويتنام، به‌ويژه در بخش گردشگري كشاورزي، دريايي و گردشگري جنگ وجود دارد. او همچنين از علاقه ويتنام براي تأسيس خانه ايراني در آن كشور براي آشنايي ويتنامي‌ها با فرهنگ، غذاها و آيين‌هاي ايراني خبر داد. ويتنام از 3سال گذشته در نمايشگاه‌هاي گردشگري ايران حضور دارد و سال گذشته تورهاي آشناسازي رسانه‌ها و شركت‌هاي خدمات گردشگري براي توسعه روابط گردشگري بين 2كشور را در دستور كار قرار داد. با اين ديدار ويتنام مسير جديد گردشگري ايراني‌ها مي‌شود و پاي گردشگران ايراني به يكي از دورترين مقاصد گردشگري در جنوب شرق آسيا گشوده و زمينه حضور گردشگران ويتنامي در ايران نيز با مذاكرات جديد باز خواهد شد.

زهرا احمدي‌پور، معاون رئيس‌جمهور و رئيس سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري نيز در ديدار با نگوين هونگ تك سفير ويتنام در تهران،با اعلام اينكه ويتنام تجربه خوبي در گردشگري دريايي دارد و با توجه به اينكه ايران به 3دريا راه دارد، توسعه گردشگري دريايي بين 2كشور مي‌تواند بستر افزايش تعامل گردشگري بين 2كشور شود. زهرا احمدي‌پور همچنين با اشاره به تجربه خوب ويتنام در گردشگري كشاورزي تأكيد كرد: ايجاد دفتر نمايندگي فرصت‌هاي گردشگري ايران در ويتنام مي‌تواند در افزايش روابط گردشگري 2كشور تأثير زياد داشته باشد.

صادرات صنايع‌دستي ايران به ويتنام و ايجاد بازارچه‌هاي دائمي صنايع‌دستي و حضور صنعتگران ايراني در نمايشگاه‌هاي صنايع‌دستي ويتنام و همچنين ايجاد توازن بين گردشگران ورودي و خروجي 2كشور از مهم‌ترين موضوعات مطرح شده بين دوطرف بود. در پايان اين ديدار نيز با موافقت ايران براي راه‌اندازي خانه‌هاي ايراني در ويتنام قرار شد نمايندگاني از سفارت ويتنام در تهران و دفتر امور بين‌الملل سازمان ميراث‌فرهنگي توسعه روابط گردشگري 2كشور را پيگيري كنند.

کد خبر 373861

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha