تعاملات گردشگری ایران با آسیای شرقی در حال گسترش است. مدتی پس از سفر رئیس‌جمهور به ویتنام و تفاهم بر توسعه تعاملات گردشگری بین ۲ کشور با هدف رونق اقتصادی و شناخت فرهنگی ۲ کشور، نگوین هونگ تک، سفیر ویتنام در تهران به دیدار زهرا احمدی‌پور رفت و قرار شد در گام نخست کارگروه ویژه توسعه روابط گردشگری ۲ کشور تشکیل شود و خانه فرهنگ و هنر ایران نیز در ویتنام گشایش یابد.

گردشگری - ویتنام

به گزارش همشهري،‌چند هفته پس از اين ديدار و توافق براي راه‌اندازي خانه فرهنگ و هنر ايران در ويتنام حالا كارواني از ميراث ناملموس هزار ساله ويتنام به ايران آمده است تا 10روز به نمايش فرهنگ و هنر شرق آسيا و مردم ويتنام در تنها ميراث آبي جهان اقدام كند.

دانگ هو فوك، دبير اول سفارت ويتنام در ايران با اعلام اينكه اين اقدام نقش زيادي در توسعه روابط گردشگري بين 2 كشور و شناخت فرهنگي 2 ملت از يكديگر ايفا مي‌كند، حضور نمايش هزار ساله ويتنامي‌ها در ايران را همزمان با تصميم ايران براي حضور در بازار گردشگري شرق آسيا گام مهمي براي توسعه تعاملات گردشگري ايران و ويتنام خواند و به همشهري گفت: نمايش هزار ساله عروسك‌هاي آبي ويتنام در ايران با هدف معرفي و شناخت فرهنگ 2 كشور در تهران و 4شهر تاريخي كاشان، يزد، اصفهان و شيراز به‌صورت رايگان براي عموم مردم ايران برپا مي‌شود.

  • تنها نمايش آبي جهان در ايران

نمايش عروسك‌هاي آبي ويتنام، تنها اجراي عروسكي جهان است كه در ويتنام و در شاليزارهاي كشت برنج و رودخانه‌هاي آن كشور اجرا مي‌شود و با قدمتي بيش از يكهزار سال در مرحله ثبت در فهرست ميراث ناملموس جهان در يونسكو است. ميراث ناملموس يكهزارساله ويتنام با عنوان نمايش عروسك‌هاي آبي به‌دليل ويژگي‌هاي منحصر به فرد در جهان مورد توجه بسيار است و بازيگران و عروسك‌گردان‌هاي اين نمايش در بسياري از كشورهاي جهان به اجراي اين ميراث ناملموس شرق آسيا پرداخته‌اند.دولت ويتنام نيز با هدف برقراري پيوند ميراث ناملموس و فرهنگي 2 كشور ايران و ويتنام تصميم گرفته است اين نمايش را از ساعت 8شب امروز در برج ميلاد تهران و پس از آن در 4 شهر ديگر به اجرا درآورد.

دانگ هو فوك، دبير اول سفارت ويتنام در تهران به همشهري گفته است كه اجراي اين نمايش به‌دليل برخورداري از تعداد زياد دست‌اندركاران و تنوع زياد عروسك‌ها و دكور هزينه زياد دارد و تنها حمل وسايل به ايران 6هزار دلار هزينه داشت.

کد خبر 376538

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha