ویتنام برای دومین بار در طول تاریخ خود میزبان اجلاس همکاری‌های اقتصادی آسیا -اقیانوسیه و فعالیت‌های مرتبط با این اجلاس است.

گردشگری -ویتنام

اجلاس اين دوره اَپك در ويتنام با شعار «ايجاد سازوكارهاي نوين، در راستاي پروراندن آينده مشترك» برپا مي‌شود و رهبران 21كشور عضو اَپك درخصوص آينده تجارت آزاد، انگيزه‌هاي تازه براي رشد اقتصادي و نقش اَپك در برخورد با چالش‌هاي مشترك منطقه‌اي به تبادل‌نظر مي‌پردازند.

ويتنام از سال1998 با عضويت در اپك متشكل از 21كشور قدرتمند اقتصادي جهان با سرعت به اقتصاد جهاني ورود كرده و اولويت‌هاي خود را بر تبادلات گردشگري و ارزآوري خارجي متمركز كرده است.

اَپك، در سال1989 تاسيس شد و برترين مجمع اقتصادي آسيا -اقيانوسيه است. هدف اصلي از تشكيل اپك حمايت از رشد با ثبات اقتصادي و ايجاد رفاه در منطقه آسيا-اقيانوسيه است. فعاليت‌هاي اپك برپايه همكاري‌هاي اقتصادي و تجاري پايه‌گذاري شده است و به‌عنوان يكي از بخش‌هاي كليدي اقتصاد 39درصد از جمعيت جهان، 59درصد از توليد ناخالص داخلي و 48درصد از تجارت جهاني را در اختيار خود دارد.

به گزارش همشهري، ويتنام اكنون به‌عنوان يكي از كشورهاي علاقه‌مند به توسعه روابط تجاري و گردشگري با ايران از زمان سفر رئيس‌جمهور به آن كشور تمايل زيادي به حضور در بازار ايران و توسعه روابط گردشگري با كشورمان دارد كه تفاهمنامه‌هاي مرتبط با توسعه روابط تجاري و گردشگري با آن كشور در سفر هيأت ايراني به هانوي و به رياست رئيس‌جمهور ايران امضا شده است.

  • تلاش براي توسعه روابط گردشگري

دومين نشست رهبران 21كشور عضو اپك قرار است 8 تا 15 آبان‌ماه جاري اين فرصت را در اختيار شريك جديد تجاري ايران قرار دهد تا به‌عنوان يك مقصد جذاب براي تجارت و گردشگري معرفي شود.

از دو سال پيش تاكنون ويتنام وارد فاز تازه‌اي از تبادلات اقتصادي با ايران در حوزه گردشگري شده است و اين مقصد گردشگري جهان تلاش دارد ايران را به حضور در بازار گردشگري و اقتصاد خود ترغيب كند. سفير ويتنام در تهران در ديدارهاي متعدد با مقامات گردشگري ايران خواستار گشودن بازار جديد گردشگري خود به روي ايران شده است و تلاش‌ها براي تبادل گردشگر بين ايران و ويتنام همچنان ادامه دارد. ويتنام به‌عنوان بازار جديد هدف گردشگري ايران شناسايي شده است و در ماه‌هاي گذشته نيز ايجاد خانه ايراني در ويتنام در دستور كار سازمان ميراث فرهنگي قرار گرفت. خانه ايراني در ويتنام درصورت فعاليت جدي در آن كشور مي‌تواند پل مهمي در جذب گردشگران ورودي به ويتنام براي سفر به ايران مطرح شود.

آنطور كه وزارت امور خارجه ويتنام نيز اعلام كرده است، اعضاي اَپك 78درصد از سرمايه‌گذاري خارجي، 75درصد از درآمد خارجي و 79درصد از گردشگري ورودي به ويتنام را به‌خود اختصاص داده‌اند.

نگوين هونگ تك، سفير ويتنام در تهران نيز به همشهري گفت كه گردشگري بهترين مسير براي توسعه روابط ويتنام با ايران است.او با اشاره به افزايش تعداد گردشگران ايران و ويتنام در 3سال گذشته تأكيد كرد: گردشگري به‌دليل احترام به تاريخ و فرهنگ 2كشور قابليت بزرگي براي ايجاد توسعه روابط ايران و ويتنام دارد.

نگوين هونگ تك بر لزوم برقراري پرواز مستقيم به ايران و ويتنام تأكيد كرد و گفت: مردم ايران و ويتنام مي‌توانند با استفاده از ظرفيت‌هاي گردشگري از چشم‌اندازهاي طبيعي، مهمان‌نوازي و فرهنگ يكديگر لذت ببرند و علاوه بر آن فرصت‌هاي تجاري و همكاري‌هاي دوستانه نيز در اختيار 2ملت قرار مي‌گيرد كه نتيجه آن بهبود و تحكيم روابط دوستانه است.

سفير ويتنام در ايران با تأكيد بر تلاش‌ سفارتخانه‌هاي ايران و ويتنام در تهران و هانوي براي توسعه روابط گردشگري بين 2كشور اعلام كرد: توسعه روابط گردشگري بين ايران و ويتنام فرصت‌هاي بيشتر اقتصادي در اختيار مردم 2كشور قرار مي‌دهد.

کد خبر 384000

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha