همشهری آنلاین: پزشکان چینی بخشی از روده بزرگ حاوی ۱۳ کیلوگرم مدفوع را از بدن مردی که می‌گفت از هنگام تولد یبوست داشته است، خارج کردند.

bowel

به گزارش دیلی ‌میل جراحان ۷۵ سانتی‌متر از روده بزرگ به‌شدت متورم این مرد ۲۲ ساله در بیمارستان خلقی دهم در شانگهای چین خارج کردند.

پزشکان می‌گویند این مرد جوان دچار بیماری هیرشپرونگ است که در آن به علت فقدان اعصاب کنترل‌کننده عضلات روده، روده‌ها گشاد می‌شوند.

به گفته پزشکان این مرد هنگام پذیرش در بیمارستان به علت تجمع مدفوع و ورم کردن روده‌ها مانند یک زن باردار ۹ ماه به نظر می‌رسید.

بیمار گفت که همیشه دچار یبوست بود و مسهل مصرف می‌کرد، اما فقط برای مدت کوتاهی بهبود می‌یافت.

او نهایتاً به علت درد و تورم شدید به بیمارستان رفت تا پزشکان مشکلش را برطرف کنند.

آزمایش‌ها نشان داد که مقدار زیادی مدفوع مربوط به ماه‌ها یا حتی سال‌ها در بخشی از روده بزرگ او گیر کرده و باعث ورم کردن شدید شکمش شده است.

جراحان در یک عمل جراحی که سه ساعت طول کشید، این بخش متورم روده بزرگ را از شکم بیمار خارج کردند و سپس دو سر آزاد باقیمانده روده را به هم بخیه زدند.

بیماری هیرشپرونگ در هر ۵۰۰۰ تولد زنده در یک نوزاد رخ می‌دهد و در پسرها شایع‌تر است.

این بیماری معمولاً در دوران نوزادی تشخیص داده می‌شود و ندرتاً تا دوران بزرگ‌سالی ناشناخته می‌ماند. نوزادان در ۴۸ ساعت پس از به دنیا آمدن مدفوع تیره‌ای به نام مکونیوم دفع می‌کنند، اما دفع مکونیوم در نوزادان مبتلا به هیرشپرونگ رخ نمی‌دهد.

کد خبر 373126

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha