یکشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: نخست وزیر بریتانیا با انتشار بیانیه‌ای کوتاه به حملات شنبه شب در پایتخت این کشور واکنش نشان داد و پیش از اعلام تروریستی بودن این حوادث از سوی پلیس آن را به نقل از منابع امنیتی «اقدامی بالقوه تروریستی» عنوان کرد.

london terrorism

ترزا می همچنین با اشاره به تحقیق فوری در دست اقدام از پلیس و نیروهای فوریت امدادی قدردانی کرد.

امبر راد، وزیر کشور نیز این حملات را علیه مردمی دانست که از سپری کردن شب «در کنار دوستان و خانواده خود لذت می‌بردند.»

پلیس لندن در ساعت ۱۲ و ۲۵ دقیقه نیمه‌شب حملات لندن را «تروریستی» اعلام کرد.

جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر و مهمترین چهره اپوزیسیون دولت نیز این حوادث را «وحشیانه و حیرت‌آور» خواند و با قربانیان و خانواده‌هایشان ابراز همدردی کرد.

در پی این حوادث حزب محافظه‌کار کارزار انتخابات سراسری هشتم ژوئن را در سطح ملی متوقف کرد. ساعاتی پس از انتشار اخبار این حملات، شمار قابل توجهی از بریتانیایی‌ها در شبکه‌های اجتماعی خواستار به تاخیر افتادن برگزاری این انتخابات شده بودند. پیش‌تر نیز در پی بمب‌گذاری انتحاری در منچستر، کارزار تبلیغاتی احزاب بریتانیا برای چند روز متوقف شده بود. حزب ملی اسکاتلند نیز کارزار انتخاباتی‌اش را برای رای‌گیری سراسری روز پنجشنبه متوقف کرده است.

صادق خان شهردار لندن با صدور بیانیه‌ای ضمن ابراز همدردی‌اش با قربانیان، از مردان و زنانی که در فوریت‌های امدادی فعال هستند قدردانی کرد. وی اطلاع داد که در جلسه‌ای با کمیته امور فوریت‌های امدادی دولت حضور خواهد یافت.

شهردار لندن در گفت‌وگویی تلویزیونی پیشنهاد داد که انتخابات سراسری بریتانیا بر اساس زمان از پیش تعیین برپا شود. صادق خان یادآور شد که تروریست‌ها از دموکراسی بی‌زار هستند.

کد خبر 372178

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha