چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶
۱ نفر

همشهری آنلاین: صادق امان خان (Sadiq Aman Khan) هشتم اکتبر ۱۹۷۰ در بیمارستان سنت جورج در محله توتینگ لندن زاده شد. او هشتمین فرزند یک خانواده مهاجر پاکستانی است.

صادق خان

او آموزش‌های ابتدایی را در محله زادگاهش، توتینگ و تحصیلات دانشگاهی‌اش را در دانشگاه شمال لندن گذراند. او پیش از ورود به مجلس عوام بریتانیا در سال ۲۰۰۵ وکیل بود.

  • سوابق حرفه‌ای

او در سال ۱۹۹۴ به عنوان عضو انجمن شهر وارد شورای منطقه واندزوورث لندن شد. در انتخابات عمومی سال ۲۰۰۵ بریتانیا، به نمایندگی از حزب کارگر، از حوزه انتخابیه توتینگ وارد پارلمان بریتانیا شد و در سال ۲۰۰۸، گوردون براون، نخست‌وزیر پیشین بریتانیا، در جریان تغییراتی که در کابینه‌اش وارد کرد، صادق خان را به عنوان وزیر امور جوامع وارد دولت خود کرد.

در سال ۲۰۰۹ به عنوان وزیر حمل و نقل، نخستین مسلمانی بود که وارد کابینه دولت بریتانیا شد. در سال ۲۰۱۰ و پس از آنکه حزب کارگر در انتخابات عمومی شکست خورد و اد میلیبند از حزب کناره گرفت، هریت هارمن، سرپرست حزب کارگر، صادق خان را به عنوان وزیر حمل و نقل در دولت سایه انتخاب کرد.

حزب کارگر بریتانیا در سال ۲۰۱۵ او را به عنوان نامزد خود در انتخابات شهرداری لندن در ماه مه سال ۲۰۱۶ معرفی کرد که در انتخابات درون حزبی برای انتخاب نامزد شهرداری لندن موفق به کسب ۶۰ درصد آرا شدو در ۶ مه ۲۰۱۶ با کسب ۵۶٫۸ درصد آرا رقیب محافظه‌کارش را شکست داد و شهردار لندن شد.

کد خبر 333579

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha