یکشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: جرمی کوربین متولد سال ۱۹۴۹ در چیپنهام، ویلتشر در بریتانیا است. پدرش مهندس برق و مادرش معلم ریاضی بود

بحران برکسیت؛ کوربین و می چهارشنبه برای عبور از بحران دیدار می‌کنند

جرمی کوربین  (Jeremy Corbyn) که سپتامبر سال ۲۰۱۵ به رهبری حزب کارگر بریتانیا رسید؛ به جناح چپ حزب کارگر تعلق دارد و خود را سوسیال دمکرات می‌خواند. او از سال ۱۹۸۳ عضو پارلمان بریتانیا بوده است.

او وعده داده بود اگر به رهبری حزب کارگر بریتانیا برسد که سلاح‌های اتمی بریتانیا را جمع‌آوری کند، مقررات بیشتری برای بانک‌ها وضع کند، به آنچه او انحصار شرکت‌های برق و گاز می‌داند پایان دهد و آنچه مدل آلمانی می‌خواند را به اجرا در آورد، سرمایه‌گذاری وسیعی در بخش مسکن انجام دهد و مالکیت عمومی را تقویت کند.

سیاست: احزاب سیاسی و پارلمان بریتانیا / بازخوانی شکست چرچیل در انتخابات ۱۹۴۵ بریتانیا / پارلمان معلق

ماجرا از این قرار بود که اد میلیبند، به دنبال شکست حزب کارگر در انتخابات پارلمانی مقام خود استعفا داد. محور اصلی بحث‌ها در انتخابات رهبری حزب پس از او این بود که آیا شکست حزب کارگر به خاطر این بوده که میلیبند سیاست‌های بیش از حد چپگرایانه‌ای را در پیش گرفت، یا اینکه علت شکست این بود که حزب کارگر در واقع موضع روشنی در برابر سیاست‌های محافظه‌کاران و لیبرال‌ها نداشت. جرمی کوربین به صراحت علیه سیاست‌های حزب کارگر به ویژه سیاست‌های این حزب در دوران تونی بلر موضع گرفت و این موضع‌گیری با استقبال گسترده‌ای در میان هواداران حزب کارگر روبرو شد. به گونه‌ای که ده‌ها هزار نفر عضو جدید به این حزب پیوستند که تصور می‌شود بسیاری از آنها هوادار جرمی کوربین بوده باشند.

کوربین که بدون وقفه از حوزه انتخابی خود (ایزلینگتون شمالی در شمال‌شرقی لندن) به نمایندگی پارلمان انتخاب شده، به داشتن صراحت لهجه شهرت دارد و پیش‌تر با شبکه پرس تی وی ایران در لندن به عنوان مجری و کارشناس همکاری داشته است

کوربین گیاهخوار است و الکل نمی‌نوشد، معمولا کت و شلوار و کراوات نمی‌پوشد، با صندل و کیفی روی شانه با دوچرخه و اتوبوس به پارلمان می‌رود، ماشین ندارد، در خانه‌ای معمولی در محله‌ای معمولی زندگی می‌کند و هر سال پس از اعلام هزینه‌های نمایندگان پارلمان، نام او در بین نمایندگانی است که کمترین هزینه را داشته‌اند.

کد خبر 307169

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha