همشهری آنلاین: یگانه راه خلاص شدن از تروریسم پیوستن صادقانه، مسئولانه و بدور از استاندارهای دوگانه همه کشورها به موجی جهانی علیه خشونت و افراطی‌گری است.

سخنگوی وزارت خارجه

به گزارش ایسنا ،"بهرام قاسمی" سخنگوی وزارت خارجه ضمن محکومیت حملات لندن و ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان، تشدید حملات کور و زنجیره ای تروریستی در گوشه و کنار جهان را علامتی هشدار دهنده دانست.

قاسمي افزود: برای تامین امنیت مردم جهان در مقابل تروریسم افسارگسیخته و بی‌رحم کنونی لازم است برخی دولت‌ها از غفلت یا تغافل دست برداشته و از منافع کوتاه مدت سیاسی، اقتصادی و به ظاهر راهبردی خود به نفع امنیت شهروندان و امنیت عمومی جهان، بگذرند و برای ریشه کنی تروریسم، به سراغ منابع و سرچشمه‌های اصلی مالی و فکری افراط گرایی و خشونت پروری بروند؛ منابع و ریشه‌هایی که بر همگان روشن و واضح است که چرا، چگونه و در کجا قرار دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطر نشان ساخت: آنچه جمهوری اسلامی ایران همواره در ارتباط با ریشه های تروریسم و افراطی‌گری بر آن تاکید دارد، یک توصیه و یا یک موضع صرف سیاسی نیست؛ بلکه یک "اجبار" و "ضرورت" حیاتی و فوری برای تامین امنیت عمومی جهان است که البته دیر یا زود آنانی که به دلایل یک خطای راهبردی یا منافع لحظه‌ای از شناخت و برخورد با آن کوتاهی کردند و به هر دلیل نمی‌خواهند و نخواستند آن را بنگرند، در وضعیت جدید و رو به افزایش این جنایات هولناک در تمامی نقاط جهان و کشتار آدمیان، خواست عمومی مردم می‌تواند و باید آنان را به این آگاهی و توجه برساند.

قاسمی در پایان مجددا تاکید کرد: تروریسم در همه اشکال و ابعاد آن و با هر هدف و انگیزه‌ای مذموم، مردود و محکوم است و ما یگانه راه خلاص شدن جهان از این ناهنجاری شوم را پیوستن صادقانه، مسئولانه و بدون استانداردهای دو گانه همه کشورها برای موجی جهانی علیه خشونت و افراطی‌گری می‌دانیم.‌

کد خبر 372181

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha