دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله پل لندن در انگلیس را بر عهده گرفت.

حمله به لندن

 فارس نوشت: بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، این گروه تروریستی اعلام کرده که تروریست‌های این سازمان حملات «پل لندن» و «بازار بارو» را انجام داده‌اند.

بر اساس این گزارش، گروه تروریستی داعش با انتشار بیانیه‌ای در وبسایت «اعماق» وابسته به این گروه تروریستی، مسئولیت این حملات را برعهده گرفته است.

بنا بر گزارش شبکه «راشاتودی»، خبر برعهده گرفتن مسئولیت این حملات توسط داعش مستقیما توسط رسانه‌های این گروه تروریستی منتشر نشد بلکه برخی حساب‌های کاربری در توئیتر تصویری از پیام این گروه در صفحه «اعماق» منتشر کرده‌اند که اندکی با مواردی که تا کنون این گروه تروریستی مسئولیت آنها را برعهده گرفته متفاوت است. با این وجود حساب‌های کاربری توئیتر وابسته به این گروه اعلام کرده‌آند که حملات بیشتری باید در ماه مبارک رمضان صورت گیرد.

بر اساس این گزارش، تصویر مربوط به پیام داعش در صفحه «اعماق» را نخستین بار رئیس گروه اطلاعاتی «SITE» منتشر کرده است.

گزارش‌ها از این امر حکایت دارد که شب گذشته سه مهاجم سوار بر یک خودروی ون با سرعت بسیار زیاد به سمت عابران پیاده روی پل لندن هجوم برده و پس از آن از خودرو پیاده شده و با چاقو به سمت مردم حمله ور می‌شوند. در نهایت مهاجمان به ضرب گلوله پلیس از پای در می‌آیند.

از سوی دیگر ساعاتی پس از این حمله، اسکاتلندیارد اعلام کرد نیروهای امنیتی مشغول مقابله با یک حادثه امنیتی دیگر در مرکز خرید نزدیک پل لندن هستند. در این رابطه، شبکه «سی‌ان‌ان» گزارش کرد که 2 نفر با چاقو وارد رستورانی در این مرکز خرید شده و چند نفر را زخمی کردند.

در این حوادث دست‌کم 7 نفر کشته و بیش از 48 نفر زخمی شده‌اند.

پلیس انگلیس تا کنون 12 نفر را شامل 4 زن به اتهام همکاری در این حملات تروریستی دستگیر کرده است.

اخبار منتشر شده تا این لحظه از این امر حکایت دارد که دو نفر از قربانیان این حوادث، یک تبعه فرانسوی، یک تبعه کانادایی بوده‌اند. نام قربانی کانادایی این حادثه «کریسی آرکیبالد» عنوان شده است. علاوه براین اعلام شد که یک تبعه اسپانیایی نیز در میان زخمی شدگان این حملات بوده است.

پلیس بریتانیا اعلام کرد که اسامی سه ضارب حمله پل لندن که هر سه نیز کشته شدند تنها زمانی منتشر خواهد شد که عملیات و تحقیقات در این خصوص پایان یافته باشد.

کد خبر 372215

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha