همشهری آنلاین: رهبران کشورهای آلمان، فرانسه و ایتالیا به دنبال اعلام رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر خروج از توافق پاریس در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند: توافق آب و هوایی پاریس قابل مذاکره مجدد نیست.

بیانیه مشترک آلمان، فرانسه و ایتالیا در واکنش به تصمیم ترامپ | توافق پاریس قابل مذاکره نیست

به گزارش روز جمعه ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس با انتشار این خبر افزود: رهبران فرانسه، آلمان و ایتالیا در بیانیه مشترک خود با اشاره به آنچه دونالد ترامپ درخواست کرده است، تاکید کردند که توافق آب و هوایی پاریس قابل مذاکره دوباره نیست.

آسوشیتدپرس گزارش داد: مانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه، انگلا مرکل صدراعظم آلمان و پائلو جنتیلونی نخست وزیرایتالیا در بیانیه مشترک خود درباره تصمیم آمریکا مبنی بر خروج توافق (پاریس) 2015 در آن 'ابراز تاسف' کردند.

بنابراین گزارش سه رهبر اروپایی توافق پاریس را بعنوان بنیاد و اساس همکاری بین کشورها در مقابله موثر در برابر تغییرات آب و هوایی توصیف کردند.

آسوشیتدپرس در ادامه افزود: این سه رهبر اروپایی تاکید کردند که بنابر چارچوب این توافق، «توافق پاریس تغییر ناپذیر، و معتقدیم این توافق نمی تواند مورد مذاکره مجدد قرار گیرد.»

این خبرگزاری گزارش داد: مکرون، مرکل و جنتیلونی اعلام کردند که آنها بر این توافق پایبند خواهند ماند و تلا ش های خود درحمایت از کشورهای فقیر و آنهایی که در بیشترین خطر ازاین تغییرات قرار دارند، خواهند افزود.

به گزارش ایرنا، «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه در واکنش به اعلام خروج آمریکا از توافق پاریس از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور در یک پیام ویدیویی گفت که برای توافقی که بلندپروازانه تر ازتوافق پاریس نباشد مذاکره دوباره نخواهیم کرد.

در همین حال جاستین ترودو نخست وزیر کانادا نیز در واکنش به این اقدام رئیس جمهوری آمریکا با صدوری بیانیه ای نسبت به این تصمیم ابراز «ناامیدی» کرد.

هیلاری کلینتون نامزد شکست خورده انتخابات 2016 امریکا نیز تصمیم دونالد ترامپ را یک «اشتباه تاریخی» خواند.

باراک اوباما رئیس جمهوری سابق آمریکا نیز در واکنش به این اقدام دونالد ترامپ در بیانیه ای در خصوص خروج آمریکا از توافق پاریس گفت: ایالات متحده باید پیشگام این توافق باشد، اما اگر دولت ترامپ آینده را پس بزند، ایالت ها، شهرها و بنگاه های ما این راه را ادامه خواهند داد.

دونالد ترامپ بامداد روز جمعه با این توجیه که عضویت در توافقنامه آب و هوایی به ضرر اقتصاد کشورش خواهد بود و قادر به دستیابی به اهداف این توافقنامه نیز نخواهد بود، خروج آمریکا را از این توافقنامه اعلام کرد و گفت: از همین امروز کشورش اجرای مفاد این توافقنامه را متوقف خواهد کرد.

کد خبر 372049

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha