دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: چند ساعت قبل از آغاز سفر دونالد ترامپ،رئیس جمهور آمریکا به اراضی اشغالی، رژیم صهیونیستی با دادن برخی امتیازهای اقتصادی به فلسطینی‌ها موافقت کرد.

کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی در آستانه سفر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به اراضی اشغالی با تدابیر اقتصادی که ادعا می‌شود برای اعتمادسازی متقابل با طرف فلسطینی است، موافقت کرده است.

به گفته یک مسئول اسرائیلی این تدابیر شامل ارائه به فلسطینی‌ها براي ساخت و ساز در بخشی از کرانه باختری معروف به منطقه "سی" است.اين منطقه تحت کنترل اسرائیل قرار دارد.

به گفته یک منبع دیپلمات اسرائیلی این امتیازها شامل ایجاد دو شهرک صنعتی در "الجلمه" در شمال کرانه باختری و "ترقومیا" در جنوب و باز گذاشتن ۲۴ ساعته گذرگاه "جسر النبی" است که کرانه باختری را به اردن وصل می‌کند.

اسرائیل اعلام کرده که محدودیت ساخت و ساز برای فلسطینی‌ها در مناطق تحت سیطره خود در مجاورت با مناطق فلسطینی را کاهش خواهد داد.

کابینه رژیم صهیونیستی با تشکیل کمیته‌ای برای بررسی فنی اماکنی در کرانه باختری که در آنجا شهرک‌ها بدون موافقت رسمی ساخته شده، موافقت کرد.

ترامپ خواهان اتخاذ اقدام‌هاي اعتمادسازی میان اسرائیل و فلسطین شده بود. او امروز دوشنبه اول خرداد به اراضی اشغالی می‌رسد و فردا سه‌شنبه  با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل دیدار خواهد کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از ای‌بی‌سی نیوز آمریکا، ترامپ برای دیدار کوتاهی با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به کرانه باختری می‌رود. او قبل از آن‌که اراضی اشغالی را به مقصد رم ترک کند در قدس سخنرانی خواهد کرد.

کد خبر 370938

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha