مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۵
۰ نفر

دبیر هفته سلامت گوارش با اشاره به اینکه شهرهای تهران و رشت و استان‌های مازندران، گیلان و فارس بیشترین آمار مبتلایان به بیماری‌های التهاب روده را دارند، گفت: تحرک کم، مصرف‌ غذاهای نامناسب، چاقی، ماندن غذا در یخچال و استعمال دخانیات می‌تواند با ابتلا به بیماری التهاب روده ارتباط داشته باشد.

 البته بايد توجه داشت كه اين بيماري يك بيماري مزمن بوده و معمولاً خوش‌خيم است. همايون واحدي افزود: از طريق دارو مي‌‌توان اين بيماري را كنترل كرد البته به شرطي كه بيماران نسبت به اين بيماري آگاهي داشته و توصيه‌هاي پزشك را مدنظر قرار دهند.

واحدي با بيان اينكه اختلال در سيستم عملكرد ايمني بدن مي‌تواند سبب بروز اين مشكل شود، گفت: بر همين اساس سيستم ايمني بدن به سلول‌هاي روده حمله كرده و آن را از بين مي‌برد لذا يك بيماري خودايمني به شمار مي‌رود و در بررسي 17تا 18استان مشخص شده كه استان‌هاي تهران، مازندران، گيلان، فارس و خراسان بيشترين آمار مبتلايان به التهاب روده را داشته‌اند از طرفي اين بيماري در سمت غرب كشور گزارش نشده و كمتر بوده است.

وي گفت: آب و هوا ازجمله آلودگي، گردوخاك و عوامل ديگر در بروز عوامل مساعدكننده اين بيماري نقش دارند و از بحث ژنتيك نيز در اين زمينه نبايد غافل ماند. البته به‌طور كلي و با هر علتي كه اين بيماري ايجاد شود بايد تشخيص و درمان به‌موقع براي آن صورت گيرد.

کد خبر 370334

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha