یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: زندگی روزمره انسان را در معرض خطرات بزرگ و کوچک زیادی قرار می‌دهد، تصادف، شکستن دست و پا و حتی مورد سرقت قرار گرفتن، اما یکی از عجیب‌ترین این خطرات که به تازگی توسط پزشکان بریتانیایی کشف شده، از سوی یکی از محبوب‌ترین میوه‌های جهان متوجه انسان می‌شود: آووکادو.

آووکادو

براساس گزارش ساينس الرت، آووکادو میوه‌ای مشهور به ويژه در ميان گياهخواران و خام‌خواران است که خاصیت‌های زیادی دارد، از جمله سرشار از انواع ویتامین‌ها، به ویژه ویتامین K و E است.

این میوه‌ی سبز رنگ که هسته‌ی درشتی در درون دارد، باوجود تمامي فوايدش از يك جنبه خطرناك نيز برخوردارد است كه ممكن است مجروحيت‌هاي شديد را به دنبال داشته‌باشد.

انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی بریتانیا، اولین مركزي است که خطر پنهاني خوردن آووکادو را کشف کرده و از مقامات درخواست كرده تا برای جلوگیری از بروز آن‌ها روی پوست این میوه، علامت‌های هشداردهنده بچسبانند. به اين شكل مصرف‌كننده آگاه خواهد شد كه احتمال بریدن دست و ایجاد زخم‌های عمیق حین پوست‌کندن آووکادو او را تهديد مي‌كند.

سیمون اکسل جراحی که در یکی از بیمارستان‌های لندن مشغول به كار است مي‌گويد هر هفته دست‌كم چهار نفر که در حال پوست‌کندن آووکادو خود را به شدت زخمی کرده‌اند به بیمارستان مراجعه می‌کنند و در نهايت روي دست آنها جراحي انجام مي‌گيرد.

اکسل نيز يكي از افرادي است كه درخواست دارد روي اين ميوه برچسب هشدار بچسبانند تا مصرف‌کنندگان را نسبت به این خطر آگاه كنند تا شايد تعداد افرادي كه در راه خوردن اين ميوه مجروح مي‌شوند، كاهش پيدا كند.

چطور آووكادو را خرد كنيم:

آووکادو

کد خبر 369970

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha