پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: اخراج ناگهانی جیمز کومی، رییس پلیس فدرال آمریکا، اف بی آی، به دستور دونالد ترامپ، رییس جمهوری این کشور واکنش‌های مختلفی در پی داشت.

James Comey

 اخراج کومی در حالی انجام شد که وی در راس اف بی آی مشغول بررسی رابطه احتمالی ستاد انتخاباتی آقای ترامپ، با دولت روسیه بود. وی پس از دریافت خبر از لس آنجلس به واشنگتن بازگشت.

آقای کومی هنگام اخراج در لس آنجلس مشغول سخنرانی برای گروهی از کارکنان اف بی آی بود که به ناگهان خبر اخراجش را از تلویزیون می‌بیند. به گفته نشریه نیوریورک تایمز وی ابتدا گمان می‌کرد که کارکنان اف بی آی قصد دارند با او شوخی کنند.

سام ارمن، استاد حقوق دانشگاه کالیفرنیای جنوبی می‌گوید:‌ «اخراج یکی از مهمترین افرادی که در حال تحقیق بر روی پرونده‌ایست که شما یا مسئولان بلندپایه دولت شما در مرکز آن قرار گرفته بسیار عجیب است. قبلا ریچارد نیکسون در دوره ریاست جمهوری است کسانی را که درباره او تحقیق می‌کردند، اخراج کرد و احتمالا به همین دلیل مجبور به استعفا شد.»

معاون رییس دفتر اف بی آی در لس آنجلس می‌گوید:‌ «رییس کومی وقتی به اف بی آی آمد، کثرت گرایی را به عنوان یکی از اصول اساسی نهادینه کرد. او اعتقاد داشت که این کار برای سازمان ما اهمیت اساسی دارد.»

کد خبر 369670

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha