یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: وزارت دفاع آمریکا در حال نهایی کردن یک قرارداد اجاره آپارتمان شخصی واقع در برج مشهور ترامپ در نیویورک برای تبدیل آن به دفتر نظامی کاخ سفید است تا از این آپارتمان برای حمایت از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا استفاده شود.

 دفتر نظامی کاخ سفید مجری و محافظ دستگاه مشهور "فوتبال" است که حاوی کدهای محرمانه شلیک سلاح‌های هسته‌ای آمریکا است و رئیس‌جمهور می‌تواند با استفاده از آن دستور حمله هسته‌ای بدهد و همچنین ارتباطات ایمن برای او در هرجایی که باشد را فراهم می‌کند.

خبرگزاری رویترز گزارش داد، کاخ سفید، وزارت دفاع و سرویس مخفی آمریکا اظهارنظری درباره این‌که آیا ساز و کارهای مشابهی در دیگر دارایی‌های ترامپ از جمله تفرجگاه "مارالاگو" در "پالم بیچ" فلوریدا یا باشگاه ملی گلف ترامپ در "بدمینیستر" در "نیوجرسی" وجود دارد یا خیر مطرح نکرده‌اند.

جیمز مک استرویچ، مقام وزارت دفاع آمریکا در نامه‌ای به جکی اسپیر، یک نماینده دموکرات عضو کمیته اطلاعات و نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا تصریح کرد: این آپارتمان شخصی بوده و مذاکرات مربوط به اجاره آن تنها با نمایندگان مالک آپارتمان انجام شده‌است.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز،مک استرویچ در این نامه تاکید کرده، او موقتا نقش معاون امور تکنولوژی لجستیک و تامینی وزیر دفاع آمریکا را اناجم مي‌دهد و هرگونه تهیه املاک اجاره‌ای با نرخ اجاره سالانه بیش از یک میلیون دلار باید اول از همه به تایید دفتر او برسد.

او ادامه داد که با این کار بعد از رایزنی با دفتر نظامی کاخ سفید و دیگر مقام‌ها موافقت کرده است.

مقام‌های آمریکا از افشای هزینه اجاره و شناسایی واقعی این آپارتمان خودداری کردند.

در نامه مک استرویچ تصریح شده: ما از هیچ گونه تدابیری که به موجب آن رئیس‌جمهور آمریکا شخصا از قرارداد مربوط به این اجاره نفع شخصی ببرد، اطلاع نداریم.

کد خبر 369205

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha