یکشنبه ۲۷ آبان ۱۳۸۶ - ۲۰:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک پژوهش جدید نشان می‌دهد که موهبت وراجی می تواند قدرت مغز را تقویت کند

به گزارش هلث‌دی‌نیوز گروهی از دانشمندان آمریکایی دریافته‌اند که صحبت‌کردن با شخصی دیگر برای 10 دقیقه در روز حافظه و نمره فرد را در آزمون‌های آن افزایش می‌دهد.

آنها دریافتند که به قول اسکار یبارا روانشناس عضو موسسه تحقیقات اجتماعی دانشگاه شیکاگو و سرپرست این تحقیق "اجتماعی‌شدن به همان اندازه سایر انواع سنتی‌تر تمرین ذهنی در تقویت حافظه و کارکرد ذهنی موثر است."

این پژوهشگران در بررسی داده‌های مربوط به 3610 نفر در سنین 24 تا 96 سال دریافتند که میزان بالاتر  تعامل اجتماعی با کارکرد بهتر شناختی ارتباط دارد.

تعامل اجتماعی از جمله شامل کنار هم جمع شدن و حرف زدن و یا گپ‌زدن تلفنی با بستگان، دوستان و همسایه‌ها می‌شود.

در یک بررسی دیگر پژوهشگران 76 دانشجوی کالج در سنین بین 18 تا 21 را در آزمایشگاه از لحاظ چگونگی تعامل اجتماعی و تاثیر تمرین‌های ذهنی بر روی نتایج آزمون‌های حافظه و کارکرد ذهنی مورد بررسی قرار دادند.

این دانشجویان به سه گروه تقسیم شدند: یک گروه پیش از انجام آزمون‌ها 10 دقیقه با یکدیگر درباره موضوعات اجتماعی به بحث پرداختند، یک گروه سه فعالیت فکری از جمله تمرین درک مطلب و جدول کلمات متقاطع راپیش از انجام آزمون‌ها  انجام دادند، و یک گروه شاهد 10 دقیقه از یک سریال تلویزیونی را  تماشا کردند.

نتایج نشان داد که تنها 10 دقیقه تعامل اجتماعی کارکرد فکری شرکت‌کنندگان را به همان اندازه انجام  به اصطلاح "فعالیت‌های فکری" در طول همین زمان کارکرد ذهنی افراد را تقویت کرده است.

این یافته‌ها دال بر آن است که یک گپ دوستانه با یک فرد در هر روز ممکن است به اندازه  حل کردن روزانه جدول کلمات متقاطع در حفظ حدت ذهنی مفید باشد.

کد خبر 36929

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز