یکشنبه ۲۷ آبان ۱۳۸۶ - ۱۹:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: دومین کتاب از مجموعه قصه‌های اندرو لانگ با عنوان قصه‌های پریان با ترجمه علی اکبر خداپرست از سوی انتشارات کاروان به بازار کتاب عرضه شده است.

به گزارش همشهری آنلاین در این کتاب که عنوان کتاب زرد قصه‌های پریان را برخود دارد و طرح جلد آن هم به رنگ زرد انتشار یافته است، 46 داستان با زبانی روان و نثری زیبا نقل شده است.

در مجموعه کتاب‌های قصه‌های پریان بسیاری از مشهورترین قصه‌های خیالی از منابع مختلف توسط اندر لانگ قصه پژوه نامدار و تاریخدان و انسان شناس شهیر اسکاتلندی گرد آوری شده و پس از ساده سازی در زبان و نثر در قالب کتاب‌های مختلف آبی، زرد و سبز جای گرفته است.

در این مجموعه هم قصه‌های برادران گریم و هم قصه‌های هیجان انگیز مادام اولنوی، هانس کریسیتن اندرسن  وداستان‌های مشهور دیگر ملت‌ها هم آ‌مده است.

اندرو لانگ به دلیل اشرافش بر قصه‌ها و فرهنگ فولکلور مردمان کشورهای مختلف سعی کرده است گلچینی از بهترین قصه‌ها را گرد آورد و همین امر سبب شده است تا در سالیان متوالی این قصه‌ها و نوشته‌های لانگ از اعتبار و منزلت فراوانی برخوردار باشد و نیز کودکان و نوجوانان بسیاری از نقاط مختلف دنیا با این قصه‌ها خو بگیرند و به خواندنشان بپردازند.

انتشارات کاروان که مجموعه‌ای را با عنوان کتاب لوک در زمینه کتاب‌های ویژه کودکان و نوجوانان تدارک دیده است، ‌پیش از این کتاب آبی از این مجموعه را به بازار کتاب عرضه کرده بود و در صدد است که بقیه مجلدات این قصه‌های معروف را نیز برگردان فارسی  و روانه بازار کند.

کد خبر 36883

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز