چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۸۶ - ۱۹:۴۸
۰ نفر

از این پس با حضور گارد مسلح یگان حفاظت در عرصه‌های منابع طبیعی، زمین‌خواران در محل وقوع جرم دستگیر و به مراجع ذی‌صلاح تحویل داده می شوند.

فضل‌الله کولانی در حاشیه برگزاری گردهمایی یک روزه حفاظت از اراضی ملی با مشارکت شوراهای اسلامی شمیرانات در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری افزود: از شهریور 58 تاکنون با حمایت‌های قوه‌قضائیه و دادسرای ناحیه 3 موفق به خلع ید 2هزار هکتار از اراضی ملی به ارزش هزار میلیارد تومان از متصرفان شده و انتظار می‌رود با تمهیدات جدیدی که فراهم شده است مجال زمین‌خواری و تعرض و تخریب به عرصه‌های منابع طبیعی و اراضی ملی در استان به حداقل برسد.

به گفته کولانی، از این پس پاسگاه‌های یگان حفاظت و پلیس امنیت به محض اطلاع از وقوع تخلف اعم از تخریب، تعرض و زمین‌خواری در عرصه حاضر و ضمن ثبت و ضبط آلات جرم، متخلف را بازداشت و از عرصه رفع تصرف می کنند.

 وی تاکید کرد: با توجه به ارزش بالای زمین در بخش‌های لواسان و رودبار قصران که عمدتا محل ییلاق قشر مرفه استان است، این منطقه از حساسیت خاصی برخوردار است.

به همین منظور برای پیشگیری از هر گونه تعرض به عرصه‌های منابع طبیعی در این محدوده، گشت‌های یگان حفاظت درساعات غیر اداری و ایام تعطیل با مشارکت مردم و شوراها در عرصه‌ها حضور دارند و بدین ترتیب تلاش می‌شود از میزان تخلف کاسته شود.

پروانه مافی فرماندار شمیرانات نیز در این گردهمایی، بزرگ‌ترین چالش پیش روی حوزه متبوع خود را مشکلات مرتبط با منابع طبیعی دانست و افزود: در حال حاضر بیش از80 درصد از وقت فرمانداری شمیرانات صرف مسائل منابع طبیعی می‌شود و این ناشی از آن است که هنوز حدود و ثغور مستثنیات مردم با منابع طبیعی مشخص نشده است  در نتیجه گاه مردم با منابع طبیعی و گاه شوراها با منابع طبیعی در این زمینه مشکل دارند.

بر این اساس ضروری است منابع طبیعی استان برای حل این معضل نسبت به تعیین مستثنیات افراد در عرصه‌های منابع طبیعی اقدام کند.

کد خبر 36639

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز