چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: محمد بن سلمان، جانشین ولیعهد عربستان سعودی و دونالد ترامپ،رئیس جمهور آمریکا در دیدار خود در واشنگتن بر لزوم مقابله با آنچه تحرکات ایران در منطقه نامیدند، تاکید کردند.

 مشاور محمد بن سلمان، جانشین ولیعهد سعودی و وزير دفاع عربستان، دیدار اوبا دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا را نقطه تحول تاریخی در روابط بین دو کشور توصیف و تاکید کرد عربستان تصمیم آمریکا برای جلوگیری از ورود اتباع شش کشور به آمریکا را اقدامی ضد کشورهای اسلامی یا ضد اسلام نمی‌داند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از العربیه،محمد بن سلمان در این دیدار تاکید کرد توافق هسته‌ای ایران "بد و برای منطقه بسیار خطرناک" است. 

مشاور جانشین ولیعهد سعودی در ادامه و هم‌سو با سیاست ایران‌هراسی سعودی‌ها خاطر نشان کرد: محمد بن سلمان و ترامپ دیدگاه های کاملا یکسانی درباره "خطر تحرکات توسعه طلبانه ایران" در منطقه دارند.

او افزود: جانشین ولیعهد سعودی و ترامپ درباره ایجاد فرصت‌های گسترده و استثنایی برای ورود شرکت‌های آمریکایی به بازار عربستان گفت‌وگو کردند. 

محمد بن سلمان در ضیافت شام دونالد ترامپ که عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان هم در آن شرکت کرد، حامل پرونده‌های متعددی بود. دستیاران بلندپایه دونالد ترامپ هم در این ضیافت شام حضور داشتند.

جرالد ویرشتاین، سفیر سابق آمریکا در یمن به العربیه گفت:«یکی از تصمیم‌هاي دولت ترامپ كه به كنگره اعلام كرده تمایل به فروش سلاح های مجهز به لیزر به عربستان است. دولت باراک اوباما از فروش این سلاح‌ها به عربستان جلوگیری کرد.»

خبرنگار این شبکه خاطر نشان کرد: پیش بینی می‌شود محمد بن سلمان همچنین با شماری از مسئولان دولت آمریکا از جمله ژنرال جیمز ماتیس وزیر دفاع این کشور دیدار کند.
دولت ترامپ بر اساس منافع راهبردی مشترک، تلاش برای مبارزه با تروریسم و مقابله با برنامه‌های ایران در منطقه، به دنبال بازنگری در روابط با کشورهای حاشیه خلیج فارس و به طور مشخص عربستان است.

کد خبر 365172

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha