یکشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۴
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: ملک سلمان، پادشاه عربستان شنبه هفتم اسفند در راس هیاتی از مسئولان این کشور ریاض را به مقصد هفت کشور آسیایی ترک کرد.اولین مقصد پادشاه عربستان در این سفر آسیایی کشور اندونزی است تا پادشاه عربستان تعطیلاتش را در جزیره بالی بماند.

به گفته وزیر گردشگری اندونزی، ملک سلمان از اول تا نهم مارس (11 تا 19 اسفند) در اندونزی خواهد بود.

این نخستین سفر آسیاسی پادشاه عربستان از زمان رسیدن به قدرت است.در مدتی که پادشاه در کشور نیست اداره امور مملکت بر عهده محمد بن نایف، ولیعهد است.

 قرار است ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان در سفرهای آسیایی خود به مالزی،‌ اندونزی، برونئی، ژاپن، چین، مالدیو و اردن برود.

ملک سلمان بن عبدالعزیز در این سفر با رهبران و مسئولان هفت کشور مذکور درباره روابط دوجانبه و مسائل مهم منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو خواهد کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی،این سفر در چارچوب تقویت و توسعه روابط عربستان با کشورهای آسیایی و با هدف بررسی روابط دوجانبه و پاره‌ای مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی است.

انتظار می‌رود که پادشاه عربستان سفرش به هفت کشور آسیایی را با حضور در نشست سران اتحادیه عرب که قرار است بیست و هشتمین دور خود را در اردن برگزار کند؛ پایان دهد.

در این راستا عریف یحیی، وزیر گردشگری اندونزی از سفر پادشاه عربستان به جاکارتا که از اول مارس آغاز می‌شود استقبال کرد. قرار است پادشاه عربستان به همراه هیات ۱۵۰۰ نفره خود تعطیلات شش روزه‌ای را در این کشور بگذارند.

به این ترتیب پادشاه سه روز اول این سفر رسمی را به دیدارهای خود اختصاص داده و شش روز باقی مانده را در تعطیلات خواهد بود. این هیات ۱۵۰۰ نفره پادشاه شامل ۱۰ وزیر و ۲۵ شاهزاده است.

آخرین پادشاه عربستانی که به اندونزی سفر کرده بود ملک فیصل بود که ۴۶ سال قبل به این کشور رفت.

کد خبر 363248

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha