مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۰
۰ نفر

برنامه‌های گردشگری نوروز۹۶ در قلب تهران و تلاش برای رفع شب‌مردگی از مهم‌ترین نکاتی بود که دیروز شهردار منطقه۱۲ به تشریح آنها پرداخت.

عابد ملكي در نشست خبري ضمن رونمايي از لوگوي قلب تهران از ايجاد و توسعه بستر و زيرساخت‌هاي مناسب براي توسعه گردشگري در اين منطقه خبر داد. تملك ساختمان‌هاي تاريخي و تبديل آنها به هتل و رستوران، مرمت خانه‌هاي تاريخي ارزشمند، پياده‌رو‌سازي‌ در معابري چون ناصرخسرو و 15خرداد، بازسازي بازارچه‌هاي قديمي منطقه همچون عودلاجان و شاهپور، بازسازي دروازه‌هاي قديمي تهران، احداث بوستان در محله ايران و دروازه‌شميران و... ازجمله اقدامات زيربنايي است كه تاكنون در قلب تاريخي تهران در اين راستا انجام شده و قرار است فرصتي براي حضور گردشگران به‌ويژه در تعطيلات نوروز و بابرپايي تورهاي متنوع گردشگري ايجاد شود. با اتمام مرمت سردر باغ ملي قرار است با همكاري وزارت امورخارجه به‌زودي مجموعه باغ ملي از 7صبح تا 12شب به روي شهروندان باز شود. سر درهاي تاريخي منازل مسكوني و ديگربناهاي عمومي نيز در دستور كار بازسازي قرار دارد و بناهاي ارزشمند نيز نورپردازي خواهند شد.

با تصويب شوراي شهر تهران هم قرار است ساختمان‌هاي ارزشمند و تاريخي محدوده ميدان امام خميني (ره) مانند ساختمان قورخانه و ساختمان سابق شهرداري مورد بازسازي قرار گيرند. در كنار اين اقدامات توسعه حمل‌ونقل پاك نيز در قلب تهران يكي از گزينه‌هاي اصلي است وهم‌اكنون تيم مطالعاتي در حال بررسي براي راه‌اندازي LRT يا همان ترامواست. تورهاي گردشگري منطقه نيز با استفاده از ون‌هاي برقي انجام خواهد شد. با مشاركت بخش خصوصي نيز اتوبوس‌هاي دو طبقه در قلب تهران تردد خواهند داشت. به گفته شهردار منطقه 12اولين جشنواره جايزه قلب تهران نيز اواخر فروردين يا اوايل ارديبهشت‌ماه سال آينده با موضوع هنرهاي تجسمي برگزار مي‌شود و بستري براي حضور هنرمندان و نخبگان در بافت تاريخي تهران را فراهم مي‌كند.

  • تلاش براي رفع شب‌مردگي در قلب تهران

ملكي در خلال صحبت‌هايش از راه‌اندازي پاتوق‌هاي محلي نيز خبر داد؛ پاتوق‌هايي كه به‌دليل نوع كاربردشان تلاش مي‌كند از توسعه معضل شب‌‌مردگي در منطقه جلوگيري كند. اجراي برنامه‌هاي متنوع فرهنگي و فضايي براي حضور شهروندان و اهالي از اهداف اين پاتوق‌هاست. تلاش براي رفع آسيب‌هاي اجتماعي و كمك به زنان و كودكان در معرض آسيب و آسيب ديده همانند راه‌اندازي 3مدرسه ويژه كودكان كار با مجوز رسمي آموزش و پرورش در محدوده منطقه12 نيز ازجمله اقدامات در حوزه اجتماعي اين منطقه بوده كه همچنان در حال اجراست. وجود انبارهاي متعدد در اين منطقه نيز از دلايل توسعه شب‌مردگي در قلب تاريخي تهران محسوب مي‌شود كه به گفته ملكي هم‌اكنون براساس طرح تفصيلي مجوز اين موارد تنها به راسته اصلي داده خواهد شد. اين منطقه كه از نظر حجم رتبه اول در بافت فرسوده را دارد سال گذشته 100پروانه نوسازي صادر كرده كه اين ميزان در سال 95به دو برابر افزايش يافته و رتبه اول در ميان مناطق 22گانه را كسب كرده است. وي به لزوم رفع ناايمني ساختمان‌ها نيز اشاره كرد و گفت كه اختلاف مالكان با سرقفلي داران مانع از ايمن‌سازي‌ واحدهاي تجاري مي‌شود. شهردار منطقه 12درباره سرانجام بازگشايي پياده راه 17شهريور هم گفت كه اين محور از ميدان امام حسين تا خيابان صفا به روي خودروها بازگشايي شده كه مهم‌ترين دستاورد آن افزايش تعداد پارك حاشيه‌اي بوده است.

  • برنامه‌هاي نوروزي قلب تهران

تهرانگردي يكروزه در خانه فرهنگ امامزاده يحيي، موزه آيت‌الله مدرس و حمام نواب پيش‌بيني شده است. تور نيمروزه گذر امامزاده يحيي و تور گردشگري سبز با استفاده از دوچرخه در دستور كار قرارگرفته. تورهاي پياده‌روي و تور ويژه اقشار و محله‌هاي محروم نيز ازجمله ديگر تورهاي نوروزي در اين منطقه است. سي تير، باب همايون، كاروانسراي خانات، بوستان زندگي، ميدان مشق و باغ ملي هم پرديس‌هاي گردشگري در تعطيلات نوروزي است كه شهروندان مي‌توانند براي استفاده از اين تورها با سامانه 137تماس بگيرند يا با استفاده از اپليكيشن تهران من و همچنين بهره‌مندي از ايستگاه‌هاي اطلاع‌رساني در ميادين و محله‌هاي شهر تهران نسبت به استفاده از اين تورها در ايام نوروز اقدام كنند. بوستان زندگي از 5تا 10فروردين ميزبان گروه ‌فيتيله است و باغ ملي هم در 11فروردين اجراي كنسرت و برنامه‌هاي عموپورنگ را خواهد داشت.

کد خبر 364902

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha