مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۶:۱۲
۰ نفر

ما حداقل باید ۷ساعت با آرامش به دور از اشعه UV بخوابیم؛ یعنی نور خورشید وجود نداشته باشد.

علي‌اكبر موسوي موحدي، رئيس كرسي يونسكو در تحقيقات بين رشته‌اي ديابت و رئيس قطب علمي بيوترموديناميك كشور، با بيان اينكه رابطه معناداري ميان خواب مناسب شبانه و ابتلا به ديابت نوع 2وجود دارد، گفت: خواب مسئله بسيار مهمي است، بسياري از ما خواب را با استراحت اشتباه مي‌گيريم.

وي با بيان اينكه در خواب، بخشي از سموم بدن گرفته مي‌شود و برخي هورمون‌ها و مواد ضد‌اكسيدان نيز ساخته مي‌شود، گفت: بر همين اساس خوابيدن درست براي رفع سموم و كاهش استرس‌ها مهم است. خواب مناسب ضد‌اكسيدان قوي براي مقابله با راديكال‌هاي آزاد است.

وي خاطرنشان كرد: راديكال‌هاي آزاد عامل ديابت نوع 2هستند و ضد‌اكسيدان‌ها كه خواب مناسب هم ازجمله آنهاست از بروز راديكال‌هاي آزاد جلوگيري مي‌كنند. بيداري شبانه و كار با تلفن همراه عاملي براي عدم‌خروج سموم از بدن به‌صورت كامل است. در نتيجه فعاليت‌هاي شبانه با تلفن همراه ميزان مواد استرس‌زا در بدن بالا رفته و موجب رشد ديابت نوع2 و عوارض آن مي‌شود.

رئيس انجمن بيوشيمي فيزيك ايران درخصوص نقش اشعه UV توليده شده در لامپ بر خواب نيز اظهار كرد: مسائل زمين با كهكشان‌ها ارتباط دارد و ساعات زيستي بدن با زمين و آسمان تنظيم مي‌شود. زمين در يك توازن با جريان‌هاي آسماني است. نور خورشيد با نور لامپ فرق دارد و نور خورشيد زندگي و حيات ماست و تمام واكنش‌هاي ما را انجام مي‌دهد و با نور مصنوعي تفاوت بسياري دارد. حتي اگر كسي در يك اتاق صد درصد تاريك استراحت كند اما در زمان تابش نور خورشيد باشد در تناقض با ساعت بيولوژيكي بدن خود عمل كرده است و استراحت مناسبي نخواهد داشت.

کد خبر 364103

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha