مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: اخترشناسان موفق به کشف ۶۰ سیاره جدید در نزدیکی زمین شده‌اند، کشفی که می‌تواند احتمال یافتن سیاره‌ای قابل سکونت را افزایش دهد.

سیاره

براساس گزارش اينديپندنت، گروهي از دانشمندان بين‌المللي نيز شواهد وجود 54 سياره بالقوه ديگر را كشف كرده‌اند و اين به آن معني است كه تعداد سياره‌هاي كشف شده به 114 رسيده‌است.

دانشمندان اميدوارند كه دست كم تعدادي از اين سياره‌هاي جديد شبيه به زمين باشند و بتوانند از شكل‌گيري حيات پشتيباني كنند. يكي از اين سياره‌هاي فراخورشيدي جديد، ابرزميني داغ و سنگي است كه در چهارمين سيستم ستاره‌اي نزديك به سامانه خورشيدي كشف شده‌است.

اين سياره كه گيليس-411B نام دارد مي‌تواند نشانگر اين باشد كه تمامي ستاره‌هاي نزديك به خورشيد ممكن است از سياره‌هايي برخوردار باشند و ممكن است اين سياره‌ها شبه‌زميني باشند و از شرايط شكل‌گيري حيات برخوردار باشند. با اين همه گيليس بسيار داغ‌تر از آن است كه بتوان روي آن زندگي كرد يا نشانه‌هاي وجود حيات را روي آن يافت. اين سياره از زمين هشت سال نوري فاصله دارد.

نتايج جديد براساس بررسي 61 هزار رصد مجزا از 1600 ستاره توسط تلسكوپ كك در هاوايي طي دوره‌اي 20 ساله به دست آمده‌اند. اين رصد‌ها بخشي از پروژه تجسسي ليك-كارنگي بوده‌اند، پروژه‌اي كه در سال 1996 توسط استيو وگ و جفري ماركي دو اخترشناس دانشگاه كاليفرنيا و پل باتلر از موسسه علوم كارنگي در واشنگتن آغاز شد. 60 سياره جديد در مدار ستاره‌هايي كشف شده‌اند كه در فواصل 20 تا 300 سال نوري از زمين قرار گرفته‌اند.

کد خبر 362180

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha