مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: ناسا به شدت کنجکاو است بداند که آیا روی قمر یخی سیاره مشتری، حیات وجود دارد و به همین منظور برنامه جدید خود برای حفاری روی این قمر به منظور جستجوی حیات فرازمینی را اعلام کرده‌است.

روبات

براساس گزارش ساينس الرت، ناسا در گزارشي جديد برنامه خود براي ارسال يك فرودگر روباتيك روي سطح قمر اروپا را منتشر كرده‌است،‌ روباتي كه مي‌تواند حفره‌اي 10 سانتيمتري را روي سطح اين قمر حفر كند و نمونه‌هاي به دست آمده از درون قمر را با استفاده از تجهيزاتي كه در اختيار دارد تجزيه و تحليل كند تا اطلاعاتي حياتي را درباره ساختار اروپا و احتمال وجود حيات در آن در اختيار دانشمندان قرار دهد.

اين فرودگر جديد قرار است تا سال 2024 سفر خود را آغاز كرده و تا سال 2031 خود را به اروپا برساند. اين روبات داراي سيستم دوربين براي تصويربرداري از سطح قمر و تجهيزات متنوع براي تحليل‌هاي مستقيم است، از جمله آنتن‌هاي دوربرد براي برقراري ارتباط و ژئوفون براي بررسي فعاليت‌هاي زميني.

از ديگر تجهيزات اين روبات سيستم طيف‌سنج جرمي تفكيك‌كننده است كه از آن براي شناسايي ساختار شيميايي نمونه‌هاي به دست آمده از حفاري‌ها استفاده خواهد‌شد. دانشمندان به صورت ويژه به دنبال نشانه‌هاي زيستي از حيات باستاني و يا عناصري مانند ايزوتوپ‌ها و مولكول‌ها هستند.

اين فرودگر همچنين وظيفه دارد نا احتمال قابل سكونت بودن قمر اروپا را نيز مورد بررسي قرار دهد تا براساس اطلاعات به دست آمده دانشمندان بتوانند فضاپيماهاي جديد براي سفرهاي آينده به اين قمر را طراحي كنند.

کد خبر 362053

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha