سه‌شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۰
۰ نفر

امین حیایی: انسان جایزالخطاست. همه ما ممکن است دچار اشتباه شویم. از من هنرمند گرفته تا مدیر اجرایی و سیاستمدار و ورزشکار و خلاصه همه امکان دارد در کاری که انجام می‌دهند اشتباه کنند.

امین حیایی

نكته مهم پذيرش اشتباه و اصرارنكردن بر آن است. صداقت يكي از مهم‌ترين گوهرهاي انساني است. وقتي صداقت داشته باشي و اشتباهت را بپذيري دل افرادي كه از خطاي صورت گرفته متضرر شده‌اند، تا حدودي التيام مي‌يابد. جامعه هم از برخورد صادقانه استقبال مي‌كند. مردم به افرادي كه صادقانه رفتار مي‌كنند و به قول معروف بي‌شيله پيله هستند واكنشي مبتني بر اعتماد دارند.

ما در جامعه با انبوهي از مشكلات مواجه هستيم. برخي از مشكلات به واسطه تصميم‌گيري‌هاي غلط به‌وجود آمده و در ريشه‌دواندن برخي كاستي‌ها رفتار عمومي موثر بوده است. مهم اين است كه از اصرار بر اشتباه و تكرار پرهيز كنيم؛ اينكه صداقت داشته باشيم و كلا شفاف اعتراف به خطا كرده و صادقانه عذرخواهي كنيم. در پس هر شكستي مقصراني وجود دارند و انبوهي از معترضان. اگر مقصران فرافكني كنند، معترضان به شكست خشمگين‌تر مي‌شوند. فرقي هم نمي‌كند كه ماجرا يك اتفاق اجتماعي باشد يا مثلا يك شكست ورزشي.

نكته ظريفي هم در اين ميان وجود دارد، من نوعي، اگر در كارم اشتباه كنم، مثلا در فيلم ضعيفي بازي ‌كنم مخاطبانم دلسرد مي‌شوند. اما مديري كه در جاي حساسي قرار گرفته ممكن است با يك اشتباه، كاري كند كه ميليون‌ها نفر متضرر شوند. بياموزيم كه اگر خطا كرديم بر آن اصرار نورزيم و با مردم صادق باشيم. پذيرش اشتباه و صداقت مي‌تواند از شكست‌ها پلي بر پيروزي‌هاي آتي بسازد.

  • بازيگر سينما، تئاتر و تلويزيون
کد خبر 362138

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha